خبرگزاری کار ایران

کوچک زاده خطاب به باهنر:

هیات رئیسه مجلس مثل پادشاهان قاجار عمل می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۰۲

پادشاهان قاجار یک ویژگی داشتند و آن هم این بود که همواره به دنبال این بودند تا دهان نمایندگان مجلس را برای نقد و انتقاد ببندند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کار هیات رییسه مجلس همچون کار پادشاهان قجر است چرا که می‌خواهد با توجه نکردن به اخطار‌ها و تذکرات دهان نمایندگان رادر رابطه با انتقادات ببندند.

به گزارش خبرنگار ایلنا مهدی کوچک‌زاده در تذکری در جلسه چهل و ششم صحن علنی مجلس شورای اسلامی خطاب به هیات رییسه گفت: پادشاهان قاجار یک ویژگی داشتند و آن هم این بود که همواره به دنبال این بودند تا دهان نمایندگان مجلس را برای نقد و انتقاد ببندند که باهنر در پاسخ به صحبت کوچک‌زاده گفت: امیدوارم که صحبت شما توهین تلقی نشود.

وی در ادامه خطاب به هیات رییسه گفت: من در تبصره ۲ ماده ۴ طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اخطار قانون اساسی داشتم که وقتش گذشت آقای باهنر شما و هر کس دیگری که بر آن صندلی تکیه داده‌اید بدانید که چه قسم خورده‌اید و طبق آیین نامه باید بی‌طرفانه در جایگاه هیات رییسه عمل کنید.

وی افزود: قطع کلام ناطق در زمان نطق خلافشان است.

کوچک‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد: طبق ماده ۱۹۶ آیین نامه داخلی طرح‌ها و لوایح که در مجلس مورد بحث واقع می‌شود و اخطارهای قانون اساسی مقدم است وطبق ماده ۱۹۷ آیین نامه هر نماینده‌ای می‌تواند نسبت به اجرای آیین نامه مجلس اگر تخلف را مشاهده کند تذکر بدهد اما امروز بستر فناوری مجلس دو ستون رادرست کرده است و در هر ستون بیش از ۴۰ نفر ثبت نام می‌کنند در رابطه با تذکرات و اخطار‌های قانون اساسی.

نماینده مردم تهران در ادامه گفت: مگر اخطار قانون اساسی بر تذکرات و بیان موافقین و مخالفین مقدم نیست و اگر اینگونه نیست مگر یک نماینده بدون استدلال دکمه اخطار را می‌زند.

وی افزود: من اخطار داشتم ولی اخطارم توجه نشد و رییس مجلس بهتر بود تمام اخطارات را می‌شنید و اگر می‌دید که یک نفر سه بار دکمه اخطار را فشار داده و در هردفعه نیز صحبتی برای گفتن ندارد می‌تواند قضاوت کند که به دلیل دکمه اخطار رافشار داده است.

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس در ادامه بیان کرد: در تبصره ۲ ماده ۴ طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری تذکر داشتم اما اسم من بعد از اخطار تابش و آصفری که اخطارشان نیز راجب دستور نبود آورده شد و کار شما همچون پادشاهان قجر است و خلاف سوگند است و شایسته شما نیست.

باهنر نیز در پاسخ به اخطار کوچک‌زاده گفت: شما درست می‌گویید ما دو کلید برای ثبت اخطار وتذکرداریم و هر روز پیش از ۶۰ نفر و کمتر دکمه اخطار و تذکر را فشار می‌دهند و حتما نیز نسبت به اخطار و تذکرشان استدلال دارند ومی خواهند حرف بزنند در حالی که ما یک لایحه و یا طرح را بررسی می‌کنیم رییس جلسه اخطارهای را بررسی می‌کند اما بعضی وقت‌ها حس می‌شود که اخطار‌ها و تذکر‌ها از اصل موضوع فرا‌تر می‌رود وتن‌ها وقت مجلس را می‌گیرد در این صورت رییس مجلس می‌تواند چند اخطار و تذکر را بشنود و بعد به سراغ موافقان و مخالفان طرح برود.

وی افزود: این درست نیست که یک نفر و یادو نفر ازنمایندگان به دلیل اخطار بخواهند وقت مجلس را بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز