خبرگزاری کار ایران

نماینده تهران:

در مجلس رقابت برای جمع آوری امضا راه نیاندازیم

کد خبر : ۲۴۴۰۸

برخی گفته‌اند كه ما از فرانسه الگو برداشته‌ایم. می‌خواهم بگویم كه انتهای فرانسه می‌شود ساراكوزی. این چه الگوبرداری است؟

نماینده تهران گفت:این در شان جمهوری اسلامی نیست كه در مجلس رقابت برای جمع آوری امضا راه بیاندازیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا،مهرداد بذرپاش در مخالفت با طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری به عنوان اولین مخالف گفت: این طرح از دو منظر یكی قانونی و دیگری ماهوی قابل بحث است.

بذرپاش ادامه داد:روز قانون اساسی قانونی را می‌خواهیم تصویب كنیم كه مواضع نسبت به آن مشخص است و با 5 اصل قانون اساسی مخالف است. بنابراین در شان مجلس نیست كه با علم بر اینكه در 5 بند مخالف قانون است به تصویب آن اصرار كنیم.

وی خاطرنشان كرد: در سال 78 استفساریه در این زمینه به عمل آمد و اسنادش نیز موجود است اما در شورای نگهبان رد شد. چرا دوباره می‌خواهیم این كار را انجام دهیم.

بذر پاش تاكید كرد: ما نمی‌خواهیم قانونی را در مجلس ششم تصویب كنیم. با توجه به مسائل اقتصادی چه ضرورتی مبنی بر تعجیل این قانون وجود دارد.

وی افزود: بعضی همكاران هنوز فرصت نكرده اند درست این قانون را مطالعه كنند. این طرح به سه كمیسیون ارجاع شده است. كمیسیون امنیت ملی و كمیسیون قضایی هنوز نظر نداده‌اند و كمیسیون فرهنگی هم مخالفت خود را اعلام كرده است و فقط كمیسیون شوراها موافق است.

بذرپاش یادآور شد: الان ما فوریت این طرح را آورده ایم و می گوییم كلیات بررسی شود و جزئیات را بعدا بررسی كنیم. این حرف درستی نیست.

وی با تاكید بر اینكه رقابت امضا نباید در مجلس راه بیاندازیم یادآور شد: این در شان جمهوری اسلامی نیست كه در مجلس رقابت برای جمع آوری امضا راه بیاندازیم.

این نماینده مجلس در پایان گفت: برخی گفته اند كه ما از فرانسه الگو برداشته ایم. می‌خواهم بگویم كه انتهای فرانسه می‌شود ساراكوزی. این چه الگوبرداری است؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز