خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان مجلس؛

طرح تقویت مرزبانی جمهوری اسلامی ایران اصلاح شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۵۵

از مجموع ۲۴۲ نمانده حاضر در صحن علنی ۱۶۹ نماینده به طرح تقویت مرزهای جمهوری اسلامی ایران رای موافق ۸ نماینده رای مخالف و ۱۷ نماینده رای ممتنع دادند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از استماع نظرات مخالف و موافقت اصلاحات طرح تقویت مرزبانی جمهوری اسلامی اعاده شده از شورای نگهبان با اصلاحات این طرح در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی موافقت کردند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز در صحن علنی طرح تقویت مرزبانی جمهوری اسلامی ایران که از سوی شورای نگهبان برای بررسی بیشتر به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع شده است را مورد بررسی قرار دادند.


نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز بند (و) ‌ طرح تقویت مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و تبصره‌های این بند را به شرح زیر اصلاح کردند.


در بند (و) اصلاح شده طرح تقویت مرزبانی جمهوری اسلامی ایران آورده شده است که حریم مرز: محدوده مشخص داخل عمق منطقه مرزی که بنا به ضرورت‌های امنیتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برای تحقق صحیح ماموریت‌های مرزبانی و اعمال کنترل و نظارت ویژه در آن به وسیله قانون تعیین می‌شود.


در تبصره بند (و) آمده است چگونگی نظارت ویژه توسط مامورین مرزی در آن حسب مورد بنا به پیشنهاد شورای تامین استان و یا ناجا و تصویب شورای مرز با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور تعیین می‌شود.


لازم به ذکر است از مجموع ۲۳۸ نماینده حاضر ۱۷۵ نماینده به اصلاح بند (و) طرح تقویت مرزبانی جمهوری اسلامی ایران رای موافق ۹ نماینده رای مخالف و ۲۳ نماینده رای ممتنع دادند.


همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی طرح تقویت مرزبانی جمهوری اسلامی ایران اعاده شده از شورای نگهبان ماده ۳ و تبصره‌های آن را نیز که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اصلاح شد را مورد بررسی قرار دادند.


ماده ۳ و تبصره‌های آن به شرح زیر اصلاح شد در ماده ۳ طرح تقویت مرزبانی جمهوری اسلامی ایران آمده است: براساس فرمان فرماندهی کل قوا و به منظور تدوین و تنظیم سیاست‌های راهبردی، توسعه متوازن در حوزه‌های امنیتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور در امور مرزی و ایجاد روش‌های اجرایی مشترک و هماهنگی کلان بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مرز و نظارت بر حسن اجرای امور مرزی و تقویت و کنترل موثر مرز‌ها شورای مرز تشکیل می‌شود.


در تبصره این ماده نیز آمده است ترکیب اعضا و شرح وظایف این شورا طبق آیین نامه‌ای تعیین می‌شود که از سوی ستاد کل، نیروهای مسلح تهیه می‌گردد و به تصویب فرماندهی کل قوا می‌رسد.


لازم به ذکراست از مجموع ۲۴۲ نمانده حاضر در صحن علنی ۱۶۹ نماینده به طرح تقویت مرزهای جمهوری اسلامی ایران رای موافق ۸ نماینده رای مخالف و ۱۷ نماینده رای ممتنع دادند.


همچنین ۲۴۳ نماینده حاضر در صحن علنی پس از استماع نظر مخالفان و موافقان حذف ماده ۴ طرح تقویت مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در رابطه با وظایف شورای مرز با ۱۶۹ رای موافق ۹ رای مخالف و ۲۰ رای ممتنع موافقت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز