خبرگزاری کار ایران

گروسی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

مشکلات کشور با واریز قطره چکانی ارز حل نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۴۵

دولت باید ارز مورد نیاز ورزشکاران و باشگاه‌های ورزشی را فراهم کند/ باشگاه‌ها باید به بخش خصوصی واگذار شوند/ در امر ورزش مدیریت ارز درست اجرایی نمی‌شود.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: با واریز ارز به صورت قطره چکانی نمی‌توان مشکلات اقتصادی جامعه و مشکلات ورزش را حل کرد.

حسین گروسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با عدم پرداخت ارز از سوی وزیر ورزش به باشگاه‌ها با بیان مطلب فوق اظهار کرد: وزیر ورزش باید برای تک تک ورزشکاران که ورزش خود را از باشگا‌ها شروع می‌کنند و تا مقام قهرمانی مسیر را طی می‌کند، یک طرح جامع تهیه کند.

وی در ادامه با بیان اینکه ما همواره به مشکلات ورزشی کشور جزیره‌ای نگاه کرده‌ایم، افزود: جوانان ورزشکار در کشور برای ادامه فعالیت‌های ورزشی نیازمند حمایت مسئولان هستند، بنابراین مسئولان ورزشی باید مسائل و مشکلات را بررسی کنند و در قالب طرح و یا لایحه به مجلس ارائه دهند تا مشکلات با همکاری نمایندگان و دولت برطرف شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بحث ارز امروزه به صورت مقطعی در امور ورزشی کشور مطرح است، خاطرنشان کرد: وزارت ورزش به دلیل اینکه اقداماتش تنها در راستای فعالیت‌های ورزشی نیست لذا باید برای همه جوانان کشور تصمیم‌گیری کند. ما امیدواریم این لایحه هرچه زود‌تر از سوی وزارت ورزش برای قانونی شدن به مجلس ارائه شود و این لایحه، لایحه‌ای جامع شود تا تمامی جوانان ایرانی تشویق به ورزش در کشور شوند.

این عضو فراکسیون ورزش در رابطه با مشکلات مقطعی ورزش کشور گفت: در این زمینه دولت باید ارز مورد نیاز ورزشکاران و باشگاه‌های ورزشی را فراهم کند تا مشکلات ارز از پیش پای ورزشکاران برداشته شود.

عضو فراکسیون ورزش در خانه ملت با بیان اینکه ارز در کشور وجود دارد اما مدیریت صحیح در این زمینه وجود ندارد، گفت: نمی‌دانم چرا همواره در امر مدیریت به دنبال این هستیم که مقطعی و وصله و پینه به مسائل نگاه کنیم ولی این در حالی است که باشگاه‌های بزرگ ما به هواداران خود واگذار نمی‌شوند تا مشکلات این نوع باشگاه‌ها نیز برطرف شود.

نماینده شهریار و ساوجبلاغ و شهر قدس در بهارستان همچنین متذکر شد: در امر مدیریتی ورزش در جاه‌هایی حمایت از گروه یا تیمی انجام می‌دهیم و وقتی که به امر رسیدگی به مسائل ملی در ورزش می‌رسیم بیان می‌کنیم در این زمینه‌هایی مثل ارز و دیگر موارد با مشکلاتی مواجه هستیم. ما باید در امر مدیریتی ورزش و باشگاهداری به کشور‌های دیگر نگاه کنیم تا ببنیم باشگاه‌های بزرگ چه راه‌هایی را رفته‌اند و ما نیز از تجربه آنها در امر باشگاهداری استفاده کنیم.

این عضو فراکسیون ورزش همچنین با بیان اینکه ما راه ورزش را مخصوصا در فوتبال درست نرفته‌ایم، تصریح کرد: می‌توانم به جرات بگویم با هزینه‌هایی که در این ورزش می‌شود در امر فوتبال تاکنون هیچ مدال و مقامی کسب نکرده‌ایم و با هزینه‌هایی که به این تیم‌ها ارائه شده و با بی‌ثباتی که در مدیران و مربیان مشاهده می‌کنیم که هر چند ماه سرمربی یا مدیر عوض کرده‌اند، در حالیکه در کشورهای پیشرفته شاهد این هستیم که یک مربی و یا مدیر سال‌ها مدیر و مربی یک باشگاه باقی می‌ماند.

گروسی همچنین در ادامه با بیان اینکه ما باید در امر ورزش مدیریت‌ها را تغییر دهیم، متذکر شد: نمی‌توان با واریز هزینه‌ها به صورت قطره چکانی مشکلات اقتصادی ورزش را حل کرد. برای اینکه فوتبال ما جهشی به خود در این مدت ببیند و هم اینکه دولت بتواند وقت خود را برای دیگر تیم‌های ملی بگذارد و به دنبال مدال‌آوری در تیم‌ها باشد باید هرچه سریع‌تر بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی باشگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با اینکه ارز در کشور به اندازه کافی وجود دارد ولی در امر ورزش مدیریت ارز درست اجرایی نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز