خبرگزاری کار ایران

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس:

باید ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۰۸

امروز ریشه بسیاری از مشکلات کشور حرکت بر محوریت بی‌تدبیری است و هر جا که مسئولان بدون توجه به مسائل جریانی و جناحی و با تدبیر و برنامه وارد عمل شده‌اند

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر اینکه مسئولان باید در راستای تحقق مطالبات و انتظارات مردم به صورت جدی وارد عمل شوند گفت: خدمت صادقانه به مردم و باور کردن رنج‌ها و دردهای آنان و تلاش در جهت رفع این مشکلات به دور از سیاسی کاری‌های متداول از وظایف اصلی مسئولان کشور است.

به گزارش ایلنا، محمداسماعیل سعیدی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۶ آبان) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار داشت: در این مقطع زمانی که به دلیل اعمال تحریم‌ها مردم فشارهای اقتصادی را تحمل می‌کنند مسئولان باید با تعامل و همدلی در مورد اقتصاد مقاومتی که مورد نظر مقام معظم رهبری است برنامه ریزی کرده و آن را به مرحله اجرا در بیاورند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در این شرایط خدمت صادقانه به مردم، باور کردن در‌ها و رنج‌ها و آلام آنان، اولویت دادن به دغدغه‌های اصلی مردم و تلاش در جهت رفع این مشکلات به دور از سیاسی کاری از وظایف اصلی مسئولان است.

وی تصریح کرد: امروز ریشه بسیاری از مشکلات کشور حرکت بر محوریت بی‌تدبیری است و هر جا که مسئولان بدون توجه به مسائل جریانی و جناحی و با تدبیر و برنامه وارد عمل شده‌اند توفیقاتی حاصل کرده‌اند اما اگر برعکس این عمل کرده‌اند ثمری جز سرخوردگی نداشته است.

سعیدی نیاز فوری کشور را همبستگی و پرهیز از هرگونه تنش دانست و گفت: اقدام بعدی مسئولان باید تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در سطح عالی برای مقابله با تحریم‌ها، رفع موانع تولید و سرمایه گذاری و ساماندهی سریع اقتصاد کشور باشد.

این نماینده مجلس نهم در مورد مطالبات مردم در این مقطع زمانی اظهار داشت: تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی و جدی گرفتن این راهبرد، برنامه ریزی برای حمایت از تولید ملی، رفع سریع موانع گمرکی برای حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان، مهار تورم افسارگسیخته از طریق هدایت نقدینگی موجود به سمت تولید، مشارکت دادن مردم در تصمیم گیری‌ها، تثبیت ارزش پول ملی، ایجاد اصلاحات سریع در شبکه بانکی به منظور انجام سهمیه گذاری در بخش تولید و حمایت از آن، کاهش وابستگی بودجه به نفت و گاز، اصلاح و تحتحریمول در نظام اداری کشور و استفاده از ظرفیت‌های عظیم مردمی از جمله مطالبات ملت است.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد برخی از مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: خشکی دریاچه ارومیه و مشکل آب شرب و آب کشاورزی از مسائلی است که مردم را آزار می‌دهد و انتظار ما این است که رئیس جمهور به صورت جدی وارد حل موضوع دریاچه ارومیه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز