خبرگزاری کار ایران

در جلسه نوبت صبح کمیسیون کشاورزی؛

هشدار‌ پورمحمدی در راستای برداشت بیش از حد آبهای زیر زمینی در کشور

کد خبر : ۱۵۰۹۵

بیش از حد مجاز از آبهای زیر زمینی کشور برداشت شده است/ برطبق اصل ۱۴۴ باید امنیت غذایی را برای مردم ایجاد کنیم/کلیات طرح انتزاع در کمیسیون به تصویب رسیده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با حضور در کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی در مورد برداشت بیش از حد منابع آب زیر زمینی در کشور هشدار داد.

بهرام بیرانوند در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با جلسه صبح امروز کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی گفت: صبح امروز حجت اسلام مصطفی‌پور محمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور به همراه چند تن از معاونان خود در کمیسیون حضور یافت.

وی افزود:‌ پور محمدی و معاونانش درکمیسیون در گزارشی به بهره برداری بیش از حد از آبهای زیرزمینی توسط مردم که غیر مجاز اقدام به ایجاد چاه در مزارع و برخی واحدهای مسکونی و تجاری کرده‌اند، هشدار داد.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی در مجلس گفت: رئیس سازمان بازرسی در کمیسیون کشاورزی همچنین در راستای خاک و تامین غذا و مایحتاج ضروری مردم نیز گزارشاتی را مطرح کرد و برخی از نمایندگان نیز نظرات خود را پیرامون گزارشات نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور ارائه کردند.

عضو شورای فراکسیون اصولگرایان مجلس یاد آور شد:‌ پورمحمدی در یکی از گزارشات خود به نمایندگان در کمیسیون کشاورزی گفت که از ۴۰ سال پیش تاکنون و همراه با پیشرفت تکنولوژی در کشور بیش از حد مجاز از ابهای زیر زمینی کشور برداشت شده است لذا باید این موضوع در کمیسیون و دستگاه اجرایی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این مطلب که رسیدگی به گران شدن اقلام مورد نیاز مردم ازجمله بالا رفتن قیمت مرغ، گوشت و تخم مرغ از دغدغه‌های اصلی نمایندگان کمیسیون کشاورزی است اظهار کرد: برطبق اصل ۱۴۴  ما باید در کشور امنیت غذایی را برای مردم ایجاد و در این راستا قدم برداریم.

بیرانوند در ادامه اظهار داشت: برای کاهش قیمت‌های ضروری و مورد نیاز مردم با تصویب و تنظیم قوانین دولت را کمک خواهیم کرد که ایجاد طرح انتزاع یکی از موارد کمک نمایندگان مجلس به دولت است.

وی گفت: با ایجاد طرح انتزاع تکالیف وزارتخانه‌های بازرگانی و تعاون، صنعت معدن تجارت و اقتصاد دارایی و کشاورزی از یک دیگر مشخص خواهد شد.

نماینده بروجرد در خانه ملت گفت: نمایندگان کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی کلیات طرح انتزاع را در کمیسیون به تصویب رسانده‌اند و در جزئیات نیز ماده یک این طرح را بررسی کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز