خبرگزاری کار ایران

محسنی ثانی در نطق میان دستور:

بار سنگین وعده‌ها و تعهدات احمدی‌نژاد بر دوش دولت جدید افتاده است

کد خبر : ۱۰۱۲۳۱

اوباما باید بداند که هر اقدامی علیه ایران اسلامی نه تنها همه منافع او و هم پیمانانش را از بین می‌برد بلکه ترکش این موضوع خود و خانواده‌اش را از بین خواهد برد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه تقویت مدیران باید تا سطوح میانی و پایین ادامه پیدا کند گفت: تربیت مدیران را باید از قاعده آغاز کرد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا محسنی ثانی در نطق میان دستور با تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: ‌ از طرفی دیگر باید آغازین روزهای دولت یازدهم را که پرچم داری آن را فرهیختگان، رجال سیاسی و مذهبی که مشی اعتدال و عقلانیت را با تدبیر و امید برای حل مشکلات کشور و معضلات معیشتی و گرانی بر عهده گرفته و کمر به رونق تولید، کارآفرینی و گردش چرخ صنعت بسته صمیمانه تبریک گویم.

نماینده مردم سبزوار و جغتای در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ‌ امیدواریم دولت یازدهم که شکوفه حماسه سیاسی در کشور بوده شاکله حماسه اقتصادی را ایجاد کند تا مردم بتوانند طعم آسودگی را در سال جاری بچشند از طرفی دیگر باید توجه داشت که قرار گرفتن در جایگاه حاکمیت یک امر شخصی مبتنی بر فکر، سلیقه و خط سیاسی نیست از این رو باید با تعیین نخبگان در جهت تقویت دولت گام برداشت از این رو هم اکنون شاهد هستیم که اکثر وزرای دولت در حوزه خود دارای تخصص، تجربه و توانمندی هستند.

وی با تأکید بر اینکه تقویت مدیران باید تا سطوح میانی و پایین ادامه پیدا کند تصریح کرد: به طور حتم تربیت مدیران را باید از قاعده شروع کرد تا با آموزش و کسب تجارب بالا و پیمودن سطوح مختلف در این رابطه شکوفایی محقق شود نه با اقدامات یک شبه و با نگاه رابطه‌ای مدیران انتخاب شوند از طرفی دیگر مدیرانی که می‌خواهند منصوب شوند باید به فهم و درک امور دیوانی از نظر فکری و عملی رسیده باشند از این رو فهم درک امور دیوانی یعنی کار را بر پایه عالمان و نخبگان قرار داده و در جهت تعامل مثبت با مردم و پایبند بودن به قانون تلاش کرد.

محسنی ثانی با بیان اینکه به طور حتم موج انتصابات کنونی در دولت باید همراه با ملاحضات مورد نظر سامان یابد افزود: متأسفانه این روز‌ها یک شانتاژ تبلیغاتی بدون مصوبه شورای امنیت و بر مبنای خوی جنگی آمریکا شروع شده است از این رو شاهد هستیم که هر رئیس جمهور در آمریکا یک یا چند سهمیه جنگی دارد و آن را به کار می‌گیرد از طرفی دیگر شاهد هستیم که آمریکا با تهدید به حمله سوریه می‌خواهد شکست کشورهای مزدور خود را که ۳ سال است به نیابت از او جنگیده و توفیقی نداشته است را جبران کند هر چند به خاطر مخالفت افکار عمومی دنیا و عدم استقبال هم پیمانانش اوباما گفته که یک عملیات محدود را اجرا می‌کند ولی همین عملیات محدود و پرتاب هر موشک یک کبریت بر انبار باروت منطقه است.

وی با تأکید بر اینکه اوباما حمله به سوریه را پیام تهدیدآمیزی به ایران دانسته است یادآور شد: اوباما باید بداند که هر اقدامی علیه ایران اسلامی نه تنها همه منافع او و هم پیمانانش را از بین می‌برد بلکه ترکش این موضوع خود و خانواده‌اش را از بین خواهد برد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با انتقاد از اقدامات دولت نهم و دهم در ارائه وعده‌های عمل نشده تصریح کرد: متأسفانه دولت گذشته وعده‌های بسیاری را به مردم داد که هم اکنون این بار سنگین وعده‌ها و تعهدات بر دوش دولت جدید افتاده است از این رو دولت یازدهم باید در جهت تحقق وعده‌ها عمل کند.

وی با تأکید بر ارتقاء برخی از بخش‌ها به شهرستان در حوزه انتخابیه خود گفت: هم اکنون یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم تکمیل راه آهن سبزوار است که براساس برنامه ریزی‌های انجام شده می‌بایست تا سال ۹۳ به بهره برداری برسد اما متأسفانه هم اکنون این پروژه با کمبود اعتبار روبرو است.

محسنی ثانی با اشاره به توقف پروژه آزادراه حرم تا حرم و بزرگراه آسیای میانه افزود: متأسفانه معدل آسفالت راه‌های روستایی حوزه انتخابیه از استان بسیار پایین‌تر بوده که این موضوع بی‌عدالتی را در این حوزه به وجود آورده از طرفی دیگر در شرایط کنونی اعتبارات استانی کفایت تکمیل این پروژه‌ها را نمی‌کند از این رو وزارت راه و شهرسازی باید در جهت تأمین قیر برای تکمیل این پروژه‌ها برنامه ریزی و تلاش کند از طرفی دیگر هم اکنون شاهد هستیم که مردم روستاهای جغتای و خوشاب از معضل نبود راه‌های مناسب رنج می‌برند که دولت باید در جهت حل این مشکل تلاش کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر تکمیل پروژه‌های شهرستان سبزوار، خوشاب و برخی درمانگاه‌های منطقه گفت: متأسفانه مدتی است که برخی شهرستان‌های خوشاب با تانکر آبرسانی می‌شود که مسئولان به ویژه وزارت نیرو باید در جهت حل این مشکل گام بردارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز