خبرگزاری کار ایران

مطهری در جمع خبرنگاران:

دولت می‌تواند واریز ۱۶ میلیارد تومان به حساب دانشگاه ایرانیان را پیگیری کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۵۳

این موضوع اگر صحت داشته باشد باید در محاکم قضایی مورد رسیدگی قرار بگیرد/ اگر انتصاب بانوان در دولت تظاهر، نمایش و تبلیغ باشد، کار خوبی نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره تخلف مالی دولت دهم و واریز ۱۶ میلیارد به حساب دانشگاه ایرانیان، گفت: این موضوع اگر صحت داشته باشد باید در محاکم قضایی مورد رسیدگی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی مطهری نماینده مردم تهران در حاشیه صحن علنی در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهارات برخی نمایندگان در مورد خلاف اعتدال حرکت کردن دولت روحانی، گفت: نظر دادن درباره همه انتصاب‌ها روش درستی نیست. اگر فرد متخلفی را در پستی قرار دهند اشکالی ندارد که مجلس اعتراض کند اما اینکه بخواهیم صرفا به خاطر گرایش سیاسی افراد به دولت انتقاد کنیم، درست نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید قبول کنیم که ۹۵ درصد از حامیان روحانی اصلاح طلبان بودند افزود: نمی‌توانیم به دولت روحانی الزام کنیم که شما باید حتما از اصولگرایان استفاده کنید. طبیعی است که حق دولت استفاده از افراد شایسته از همه گروه‌هاست.

وی درباره انتصاب سخنگو و سفیر زن در وزارت خارجه، گفت: بستگی به توانایی زن دارد اگر آدم توانایی باشد این موضوع می‌تواند آثار خوبی به همراه داشته باشد مخصوصا وقتی زنی با پوشش اسلامی در صحنه بین المللی اظهارنظر کند؛ این موضوع می‌تواند به نوعی ترویج مسئله حجاب هم باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه اگر انتصاب بانوان در دولت تظاهر، نمایش و تبلیغ باشد، کار خوبی نیست، ادامه داد: به عنوان مثال اگر افرادی که برای این پست مطرح هستند همه در یک سطح باشند و یکی از آن‌ها خانم باشد بنا به مصالحی مثلا تبلیغ یعنی اینکه بگوییم در جمهوری اسلامی خانم‌ها هم در مناصب بالای دولتی قرار دارند، اشکالی ندارد. اگر خانمی ضعیف و ناتوان را صرفا برای نمایش بیاوریم، خوب نیست.

مطهری با اشاره به گزینه‌های مطرح به عنوان سخنگو گفت: من شنیده‌ام خانم افخم مطرح است اما او را نمی‌شناسم.
وی همچنین در خصوص انتصاب یک خانم به عنوان سفیر گفت: این موضوع هم به توانایی فرد بستگی دارد، اگر واقعا سلسله مراتب را طی کرده و آدم توانایی باشد می‌تواند فرد مفیدی باشد.

مطهری با اشاره تخلف مالی دولت دهم و واریز ۱۶ میلیارد به حساب دانشگاه ایرانیان نیز توضیح داد: این موضوع اگر صحت داشته باشد باید در محاکم قضایی مورد رسیدگی قرار بگیرد و در این خصوص هم دولت و هم دادستان به عنوان مدعی العموم می‌تواند شکایت کند. این موضوع شوخی نیست، ۱۶ میلیارد جابه جا شده البته باید از قطعی بودن این خبر آگاه شویم.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با اشاره به انتصاب انصاری به عنوان معاون پارلمانی دولت گفت: به نظرم آقای انصاری گزینه خوبی است. وی تجربه خوبی در مجلس دارد، در کمیسیون برنامه و بودجه بوده و قدرت خوبی برای دفاع از لوایح دولت دارد، درباره طرح‌های مجلس نیز می‌تواند خوب اظهارنظر کند، در کل آقای انصاری آقای معتدل، خوب و منطقی است.

مطهری افزود: شاید در ابتدا برخی نمایندگان به خاطر اصلاح طلب بودن انصاری ناراضی باشند اما فکر می‌کنم او در عمل می‌تواند نمایندگان را جذب کند و موثر باشد.

نماینده مردم تهران مجلس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا شما از بازداشت رحیمی معاون اول رئیس جمهور خبر دارید، گفت: من هم این خبر را شنیده‌ام.

عضو فراکسیون رهروان ولایت در خصوص اخبار جدید از شنود دفتر کارش افزود: هنوز خبر تازه‌ای به من نداده‌اند، من هم منتظر گزارش وزارت اطلاعات هستم، باید معلوم شود این‌ها چه کسانی بوده‌اند، با چه انگیزه‌ای و از کجا دستور گرفته‌اند، این موضوعات باید روشن شود.

مطهری همچنین در پاسخ به این سوال که آیا قرار است بعد از اتمام بررسی‌ها، گزارشی به شما داده شود، گفت: در زمان آقای مصلحی به من این قول را دادند که گزارش بدهند اما عملی نشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز