خبرگزاری کار ایران

موسوی نژاد در موافقت با طرح پیگیری خسارات ایران در کودتا ۲۸ مرداد:

مسئولان باید مقابل رفتارهای ظالمانه آمریکا و نوچه هایش بایستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۸۵

تمامی رفتارهای ظالمانه از سوی آمریکا و نوچه های آن نشان می‌دهد که باید ملت و مسئولان ایران اسلامی مقابل آنها بایستند و پیگیر حقوقشان باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه بررسی طرح پیگیری خسارات ایران در کودتای 28 مرداد کار پسندیده ای است گفت: باید خسارات ایران در کودتای 28 مرداد از منابع و مراکز حقوقی پیگیری شود.

به گزارش ایلنا، سیدمهدی موسوی نژاد در نشست علنی امروز (چهارشنبه 6 شهریور) مجلس شورای اسلامی، در موافقت با طرحی در خصوص پیگیری خسارات ایران در کودتای 28 مرداد افزود: با توجه به ادله اثبات اقرار آمریکا اعلام کرد که در کودتای 28 مرداد حضور داشته و به صورت مستقیم نقش فعال در جهت اجرای آن داشته پس نباید این موضوع نادیده گرفته شود و مورد بررسی قرار نگیرد.

نماینده مردم تنگستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به قواعد حقوقی در خصوص خساراتی که به واسطه کودتا به کشور اسلامی ما وارد شده باید آمریکا پاسخگو باشد تصریح کرد: آمریکا باید عده دار تمامی خسارات وارده به ایران اسلامی شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری قواعد حقوقی بین المللی در خصوص اینکه هیچ یک از کشورها حق دخالت در امور داخلی کشور دیگری را ندارد افزود: آمریکایی ها گویی خود را به عنوان کدخدا یا حاکم بر سایر کشورها قبول دارند.

وی بر لزوم پیگیری این طرح از طریق مجاری حقوقی تاکید کرد و افزود: باتوجه به توانایی کشورمان در پیگیری حقوقی رفتارهای ظالمانه و نقض حقوقانسان‌ها در جامعه بشری موارد این چنینی بایستی پیگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به حضور سازمان‌های متعدد بین المللی یادآور شد: در حال حاضر که ما برخی از سازمان‌ها را به رسمیت می‌شناسیم و با آنها کار می‌کنیم، بهتر است که مواردی مانند کودتای 28مرداد را از طریق آنها پیگیر شویم.

موسوی‌نژاد افزود: خسارت‌هایی که به واسطه کودتای 28 مرداد به کشوروارد شد، باید پیگیری شود تا آمریکا و انگلیس پاسخگوی آن باشند.

وی گفت: در روزهای گذشته یکی ازنشریات خارجی مطلبی منتشر کرد مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها از استفاده صدام از سلاح‌های شیمیایی آگاهی داشتند اما باز هم از وی حمایت می‌کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات رخ داده طی کودتای 28 مرداد 32اشاره کرد و خواستار پیگیری مجدانه احقاق حقوق کشورمان طی آن کودتا شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تشدید تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان طی روزهای گذشته، تصریح کرد: تمامی رفتارهای ظالمانه از سوی آمریکا و نوچه های آن نشان می‌دهد که باید ملت و مسئولان ایران اسلامی مقابل آنها بایستند و پیگیر حقوقشان باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز