خبرگزاری کار ایران

خسروی در تذکر پیش از دستور خواستار شد:

بازگشت به طرح اصلی پیگیری خسارات ناشی از کودتای 28 مرداد

کد خبر : ۱۰۰۲۹۴

در این طرح فقط به کودتای 28 مرداد اشاره شد در حالی که می‌توانست به کودتای نوژه هم اشاره شود.

نماینده مردم در مجلس نهم گفت:در این طرح فقط به کودتای 28 مرداد اشاره شد در حالی که می‌توانست به کودتای نوژه هم اشاره شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خسروی ضمن تشکر از طراحان و اعضای کمیسیون امنیت ملی برای طرح دوفوریت پیگیری کودتای 28 مرداد، خواهان بازگشت به طرح اصلی شد و گفت: پیشنهاد من بازگشت به طرح اصلی می‌باشد چرا که اگر قرار  به حسابرسی ایران با امریکا باشد باید بدهی 16 هزار میلیاردی آمریکانیز بررسی شود.

وی افزود: کینه و کدورت ما با امریکا پایانی ندارد و در حال حاضر هم دولت پارلمانی انگلیس  بدون تعطیلی تصمیمات مشابهی که سال‌های پیش برای ایران گرفتند را در سوریه پایه‌ریزی می‌کند.

خسروی خاطرنشان کرد: در حالی که در جنگ تحمیلی ملت ایران متحمل خسارت‌های فراوانی مانند حواشی خلیج‌فارس و جنگ نرم و در نهایت آن ریزگردهای ناشی از جنگ تحمیلی شدند به نظر می‌رسد بررسی خسارت‌های وارد شده به ایران بسیار زیاد خواهد بود و نیاز به بررسی در کمیسیون‌های تخصصی دارد.

این نماینده مردم در مجلس همچنین گفت: در طرح اصلی جای کمیسیون عمران برای برآورد خسارات خالی است ضمن اینکه در این طرح فقط به کودتای 28 مرداد اشاره شد در حالی که می‌توانست به کودتای نوژه هم اشاره شود.

وی یادآور شد: اگر بخواهیم خسارات را مطرح کنیم خسارات جنگ تحمیلی بیشتر از خسارات کودتای 28 مرداد بود و در بررسی‌های اینگونه خسارات آمریکا همیشه می‌تواند در لیست به عنوان یک سازمان تروریستی قرار داده شود.

وی در پایان اظهاراتش از دولت یازدهم خواست تا به محض تصویب طرح دو فوریت پیگیری کودتای 28 مرداد نسبت به رسیدگی به آن و نتیجه‌گیری نهایی اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز