خبرگزاری کار ایران

مرتضی تمدن:

هیچ گزارشی از تخلف نداشته‌ایم

کد خبر : ۸۱۲۴۳

تا این لحظه هیچ گزارشی از تخلف و یا اعتراض نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و همچنین ریاست جمهوری نداشتیم.

لحظاتی پیش استاندار تهران با حضور در ستاد اجرایی انتخابات این استان، توضیحاتی را در رابطه با انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شهر و روستا ارایه داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،مرتضی تمدن در جمع خبرنگاران حاضر گفت: تا این لحظه هیچ گزارشی از تخلف و یا اعتراض نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و همچنین ریاست جمهوری نداشتیم.

وی درخصوص حضور برخی نامزدهای انتخابات شورای شهر در برخی حوزه‌های اخذ رای گفت: طبق قانون حضور این افراد برای اخذ رای هیچ منع قانونی ندارد و مادام که این افراد در محل اخذ رای اقدام به فعالیت تبلیغاتی نکرده باشند، نمی‌توان به حضور آنها ایرادی گرفت.

وی همچنین درخصوص سیستم نرم افزار جامع انتخاباتی گفت: سیستم جامع انتخابات به صورت رایانه‌ای با وزارت کشور در ارتباط است و تا این لحظه هیچ وقفه‌ای در این سیستم که در رابطه با ثبت کدملی رای دهندگان طراحی شده، به وجود نیامده است. در این خصوص پیش بینی‌های لازم را کرده‌ایم.

تمدن همچنین حضور گسترده مردم در شعب مختلف اخذ رای را نشانه‌ی استقبال پرشور مردم در این دوره انتخابات دانست و گفت: براساس گزارش‌های رسانه‌ها و همچنین عوامل نظارتی ستاد انتخابات کشور از ساعت 8 بامداد تا به این لحظه مردم تهران در تمامی 5 هزار و 882 شعبه اخذ رای به طور گسترده حضور پیدا کردند.

وی از رای دهندگان تهرانی خواست تا قبل از حضور در شعب اخذ رای اسامی نامزدهای شوراهای شهر را با کد انتخاباتی آنها یادداشت نمایند تا از این طریق از نظر ازدحام کمتری به وجود آید.

به گفته تمدن، در استان 11 هزار 952 صندوق اخذ رای در 5هزار 882 شعبه اخذ رای وجود دارد که در مجموع 160 هزار نفر در خلق حماسه سیاسی نقش دارند.

وی درخصوص وقت اتمام زمان انتخابات گفت: طبق قانون مدت زمان انتخابات تا 10 ساعت طول می‌کشد و پس از آن بنا بر نظر فرمانداران و وضعیت شعب، وزیر کشور می‌تواند طبق قانون زمان انتخابات را تمدید کند.

وی افزود: در این دوره انتخابات نیز در صورت صلاحدید وزیر کشور زمان انتخابات تمدید خواهد شد.

وی درخصوص تعداد تعرفه‌های صادر شده در این دوره از انتخابات و همچنین شمار شهروندانی که تا این لحظه شرکت کردند گفت: این آمار برعهده بخش نظارت بر انتخابات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز