خبرگزاری کار ایران

اژه ای در نشست خبری:/۲/

جلسات دادگاه کهریزک به اتمام رسیده است

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۶۷

در تماسی با قاضی پرونده داشتم مشخص شد جلسات دادگاه کهریزک به اتمام رسیده و متهمان و وکلایشان فرصت داشته‌اند که در زمان تعیین شده لایحه دفاعی خود را ارائه دهند.

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری امروز خود در خصوص رد صلاحیت مشایی و هاشمی گفت: صلاحیت این دو فرد احراز نشده این با رد صلاحیت متفاوت است و این موضوع به تشخیص شورای نگهبان بستگی دارد که شرایط قانونی برای نامزدی قابل احراز است یا خیر.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خبرنگاری پرسید آیا این دو به دلیل داشتن پرونده قضایی رد صلاحیت شدند که اژه‌ای گفت: شورای نگهبان بر اساس قانون اساسی، صلاحیت کاندیداها را تشخیص می‌دهد و به طور طبیعی از دستگاه‌های مختلف هم استعلام می‌کند اما عدم احراز صلاحیت این دو ربطی به داشتن پرونده قضایی ندارد.

وی همچنین در مورد عملکرد بانک مرکزی نسبت به مؤسسات و شرکت‌های پولی و اعتباری نیز خاطرنشان کرد: در مورد تعدادی از مؤسسات و شرکت‌های پولی و اعتباری که قبلاً از تعاونی‌ها مجوز گرفته‌اند بانک مرکزی باید هرچه سریع تر نظارت کند و در صورتیکه فاقد صلاحیت باشند باید جلوی فعالیت آنها گرفته شود. البته ما خبر داریم که بانک مرکزی این مساله را دنبال می کند اما باید در انجام ان تسریع کند.

اژه ای با بیان اینکه اگر چنانچه مؤسسه یا شرکت اعتباری با تذکر بانک مرکزی مواجه شود و پس از طی مراحل قانونی مجوز بگیرد خود را با قانون تطبیق داده و این دور زدن قانون نیست، گفت: اما اگر بخواهد با یک مکانیسم غلط و غیرقانونی اقدام خود را پیش ببرد باید با آن برخورد کرد.

یکی از خبرنگاران گفت که سعید جلیلی در اولین گفت‌وگوی خود در سیما اظهار داشته که 6 نفر در کشور 3700 میلیارد تومان معوقه بانکی دارند که یکی از این 6 نفر 56 شرکت دارد که فقط یکی از آنها تولیدی و بقیه بازرگانی است. آیا پرونده این 6 نفر به قوه قضائیه رسیده است؟ که اژه‌ای گفت برای بیش از 6 نفر پرونده تشکیل شده و مواردی است که خود مدعی‌العموم به صورت ویژه و جدی پیگیر آن بوده است البته این رقم از ابتدا این قدر نبوده و افرادی که تسهیلات گرفته‌اند معوقه آنها با سود جرائم به این رقم رسیده است.

محسنی‌اژه‌ای در خصوص آخرین جزئیات پرونده بانک آریا گفت: افراد دیگری در پرونده فساد مالی متهم هستند که به تناوب کیفرخواست آنها ارائه شده و موضوع در حال رسیدگی است. و دادگاه بسیاری از متهمان آن غیرعلنی نیست و اگر کسی حضور پیدا کند، مانعی ندارد اما چون حساسیت بالایی ندارد برای رسانه‌ها چندان مهم نیست.

وی با بیان اینکه در مورد پرونده بانک آریا تاکنون دفاع آخر از یکی از متهمان اخذ شده و بقیه همچنان در حال محاکمه هستند، گفت: تعداد متهمان زیاد است و لازم نیست که همه انها در همه جلسات حاضر شوند قاضی تشخیص داده که در هر جلسه تعداد مشخصی حضور پیدا کنند. شاید به دلیل پذیره نویسی برخی از متهمان در بانک ملت از افراد این بانک هم برای حضور در دادگاه دعوت شده باشد.

اژه ای همچنین درباره سرنوشت یکی از دیپلمات‌هایی که از اسفند ماه سال گذشته بازداشت شده اما هنوز نتوانسته است با وکیل خود دیدار داشته باشد، گفت: اصل بر این است که متهمان بتوانند با وکلای خود در ارتباط باشند. اما در صورتیکه پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی باشد و از سوی قاضی پرونده بیم تبانی و از بین رفتن اسناد و مدارک وجود داشته باشددر این مورد استثنا وجود دارد. البته من در این مورد خاص اطلاعات دقیقی ندارم که آیا ایشان از دیدن وکیل خود محروم بوده یا خیر.

دادستان کل کشور همچنین در مورد اعلام رضایت یکی از اولیای دم پرونده کهریزک نسبت به متهم ردیف اول عنوان کرد:هر جرمی از دو جنبه عمومی و خصوصی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. در این پرونده هم اگر شاکی اعلام رضایت کرده باشد این رضایت مربوط به جنبه خصوصی جرم خواهد بود و رسیدگی به آن از جنبه عمومی همچنان پابرجاست.

وی افزود: در تماسی با قاضی پرونده داشتم مشخص شد جلسات دادگاه کهریزک به اتمام رسیده و متهمان و وکلایشان فرصت داشته‌اند که در زمان تعیین شده لایحه دفاعی خود را ارائه دهند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز