خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بازرسی كشور:

ترمز تولیدات ملی گرفته شده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۲۱

اگر اقتصاد از تصدی‌گری دولت به سمت تولی‌گری دولت حرکت کند خیلی از مشکلات اقتصادی حل می‌شود.

ایلنا - کرمانشاه: رئیس سازمان بازرسی کشور گفت: متاسفانه در شرایط مناسبی برای تحقق شعار امسال بسر نمی‌بریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، حجت الاسلام پورمحمدی شامگاه شنبه در جلسه فعالان اقتصادی استان کرمانشاه در محل اتاق بازرگانی استان اظهار داشت: متاسفانه با وجود اینکه امسال سال تولید ملی نام گرفته ترمز تولیدات ملی گرفته شده و در شرایط مناسی و متناسب با شعار امسال به سر نمی‌بریم.

وی عمده مشکلات اقتصادی را متوجه دولت دانست و افزود: اگر اقتصاد از تصدی‌گری دولت به سمت تولی‌گری دولت حرکت کند خیلی از مشکلات اقتصادی حل می‌شود.

پورمحمدی تصریح کرد: با درآمدهای هنگفتی که از سال ۷۶ تاکنون بدست آمده وضعیت کنونی ما باید متفاوت بود اما بی‌تدبیری‌ها و کم توجهی سبب شده این همه مشکل گریبانگیر کشور شود.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از شرایط عارض شده بر کشور نتیجه نبودن نگاه علمی است زیرا اگر نگاه علمی برای حل مسائل وجود داشت این مشکلات بوجود نمی‌آمد.

رئیس سازمان بازرسی کشور با تاکید بر پیام اقتصاد مقاومتی یادآور شد: بکار بردن اقتصاد مقاوتی یعنی ما تسلیم نمی‌شویم و برای اینکار باید از نظرات اقتصاددانان و کار‌شناسان بهره گرفت.

پورمحمدی تصریح کرد: با بهره گیری از نظرات کار‌شناسان و صاحبنظران در مباحث مختلف از جمله ارز‏، صادرات و واردات باید به گونه‌ای عمل کنیم که بحران بوجود نیاید

وی تاکید کرد: برای پشت سر گذاشتن مشکلات اقتصادی باید همه نظرات فعالان اقتصادی و صاحبان نظران دریافت و با پیشنهادات کارساز مشکلات را حل کنیم.

حجت الاسلام پورمحمدی در ادامه با انتقاد از نظام مالیاتی گفت: هیچ عمل اقتصادی در کشور نباید با پنهان کاری صورت گیرد زیرا در این صورت در نظام اقتصادی کشور اخلال شده و کار‌ها درست پیش نمی‌روند.

وی اذعان داشت: اقتصاد موضوعی کامل است که نمی‌توان به صورت موضعی و جزئی برای آن برنامه ریزی کرد بلکه باید به صورت گسترده و معنی دار با نظرات کار‌شناسان روی آن بحث و تبادل نظر کرد.

پورمحمدی ادغان داشت: فعالان اقتصادی کشور مجموعه‌ای توانمند با ظرفیتهای بالا هستند که باید از تجارب ارزشمند و ارزنده آن‌ها بهره گیری کرد.

وی تلاشهای سازمان بازرسی کشور را در خصوص مسائل اقتصادی اخیر شناخت آسیب‌ها و برداشتن موانع عنوان کرد و اظهار داشت: نظام اداری پاک بهترین شرایط را برای فعالان اقتصادی کشور فراهم می‌کند

رئیس سازمان بازرسی کشور در خصوص برخی اظهار نظر‌ها مبنی بر دستور سازمان بازرس برای ندادن وام به تولیدکنندگان تصریح کرد: ما هیچگاه نگفتیم وام ندهید بلکه گفتیم وام غیرقانونی ممنوع است.

وی تاکید کرد: کسی حق ندارد بگوید سازمان بازرسی یا موسسات دیگر نظارتی مانع اعطای تسهیلات هستند زیرا ما همواره تاکید داریم بانک‌ها باید تسهیلات مورد نیاز تولید را فراهم کنند اما در چارچوب قانون.

پورمحمدی اذعان داشت: گرفتاری کشور این است که اقتصاد ما متکی به تولید نیست و ضروری است نظام مالی و پولی کشور تغییر کرده و حاکمیت پولی در کشور کنار گذاشته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز