خبرگزاری کار ایران

هفته دهم لیگ برتر فوتبال؛

نقطه‌عطف لیگ‌ در دوئل‌های‌تبریز، تهران و اصفهان / ۳ امتیازهای واجب‌تر از نان‌شب

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۶۶۰

تراکتور - سپاهان، پرسپولیس - استقلال‌خوزستان و ذوب‌آهن - استقلال؛ در هفته دهم دوئل‌های تماشایی خواهند داشت، دیدارهایی که ۳ امتیاز آن از نان‌شب هم برای آنها واجب تر است.

هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر را باید نقطه عطفی برای تیم‌های مدعی در بالای جدول و بویژه پرسپولیس دانست جایی‌که تیم‌های پیروز این هفته می‌توانند موقعیت خود را برای حضور قدرتمندتر در لیگ تثبیت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفته دهم رقابت‌های فوتبال ایران با برگزاری ۸ دیدار در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود که در حساس ترین دیدار تراکتورسازی صدرنشین میزبان سپاهان حسین فرکی است؛ دیداری که تیم پیروز این میدان خیزبلندی برای قهرمانی نیم فصل برخواهد داشت.

شاگردان رسول خطیبی هر چند با توقف هفته گذشته مقابل استقلال خوزستان فرصت جدا شدن از تعقیب کنندگان خود را از دست داد ولی بازهم به لطف خط آتش پرقدرت خود توانست یک امتیاز بگیرد و از شکست فرار کند تا همچنان صدرنشینی اش را در لیگ تداوم بدهد.

تراکتور در بازی بزرگ با سپاهان قطعا بدنبال پیروزی و کسب سه امتیاز خواهد بود هرچند می داند سپاهان هم حریفی نیست که به راحتی امتیاز بدهد. شاگردان فرکی هرچند هفته گذشته با تساوی ۱-۱ مقابل صبای قم، دو امتیاز با ارزش را از دست دادند و از صدر فاصله گرفتند بهتر می دانند که سه امتیاز دیدار با تراکتورسازی برای آنها ارزش ۶ امتیاز را خواهد داشت و آنها را به جمع مدعیان بازمی گرداند.

اما سرخ‌پوشان پرسپولیس که پس از تغییر و تحولات مدیریتی و کادر فنی با پیروزی مقابل راه‌آهن به آرامش نسبی دست یافتند و موقتا از شرایط بحرانی خارج شدند، فردا در حالی میزبان استقلال خوزستان هستند که ۳ امتیاز این دیدار از نان شب هم برای سرخپوشان واجب تر است.

درخشان که در با ۲ گل نیمه اول و بازی هجومی مردانش مقابل راه‌آهن نشان داد در شیوه بازی تیمش تغییراتی مثبتی ایجاد کرده در صورتی که بتواند به دومین پیروزی پیاپی خانگی دست یابد، می تواند امیدوار باشد تا دوره بحرانی تیمش را پشت سر گذاشته و طرفداران متوقع تیمش را به روزهای خوش آینده امیدوار کرده است. پرسپولیس هرچند از کمبودهای محسوسی بویژه در خط دفاعی رنج می برد اما هنوز آن قدر مهره تاثیرگذار دارد که دوباره در صف مدعیان قرار بگیرد.

از دیگر بازی‌های روز پنج‌شنبه باید به مصاف سایپای متحول شده با مجید جلالی و شاگردان مرفاوی اشاره کرد، دیداری که می‌تواند سایپا را تا جمع مدعیان بالا بکشد و آنها را به عنوان پدیده نیم فصل اول مطرح کند. هرچند صبای‌قم هم نشان داده در خانه کمتر به حریفان خود امتیاز می دهد. مصاف راه‌آهن رده سیزدهمی با نفت مسجد سلیمان قعرنشین هم می‌تواند آبستن اتفاقات پیش بینی نشده‌ای باشد و اتفاقاتی که ناکام آن دستخوش تغییرات کادر فنی شود.

اما روز جمعه و در یکی دیگر از دیدارهای مهم این هفته شاگردان امیر قلعه‌نویی باید در اصفهان به مصاف ذوب‌آهن بروند. ذوب‌آهنی که در این فصل چندان خوب نتیجه نگرفته، اما بازی‌های خوبی را ارائه می‌دهد. شاگردان گل‌محمدی تاکنون با بدشانسی در رده چهاردهم جدول قرار گرفته‌اند و یکی از تیم‌های فانوس به دست رقابت‌های این فصل هستند و این در حالی است که با حضور گل محمدی بر روی نیمکت این تیم هواداران سبزپوشان اصفهانی انتظار داشتند تجربه یحیی بتواند این تیم اصفهانی را بار دیگر به روزهای خوب گذشته که یکی از مدعیان لیگ بودند برگرداند. اما استقلال در حالی به مصاف ذوب‌آهن می‌رود که احتمالا بیک زاده، حیدری و کرار به این دیدار می‌رسند و همین مسئله دست سرمربی استقلال را برای چینش نفرات و تنوع تاکتیکی باز می‌گذارد. سرمربی استقلال با توجه به ۲ شکست اخیرش تنها به ۳ امتیاز این دیدار فکر می‌کند و شاگردان قلعه نویی عزم خود را جزم کرده‌اند با این پیروزی در این دیدار همچنان در جمع مدعیان اصلی لیگ برتر باقی بمانند. استقلالی‌ها در حال حاضر با ۱۸ امتیاز در رده دوم جدول ایستاده‌اند و ذوب‌آهن نیز با ۷ امتیاز در رده چهاردهم است. مصاف فولاد و نفت تهران هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد و جوانان فولاد و نفت می‌تواند نویدبخش فوتبالی جذاب و تماشایی در هفته دهم باشد. جایی‌که شاید با نتایج این هفته صدر جدول لیگ را دستخوش تغییر کند و شاگردان اسکوچیچ را دوباره در صدر فوتبال باشگاهی‌ایران قرار دهد.

برنامه کامل هفته دهم رقابت های لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه ۷/۳ / ۹۳

پرسپولیس - استقلال خوزستان ساعت ۱۸:۲۰ - آزادی

صبای قم سایپای البرز - ساعت ۱۷:۲۵ - یادگار امام

ملوان بندرانزلی گسترش فولاد تبریز - ساعت ۱۶ - تختی

راه آهن نفت مسجد سلیمان - ساعت ۱۷:۲۰ - تختی

جمعه ۴ / ۷ / ۹۳

پدیده خراسان - پیکان تهران ساعت ۱۵۹:۱۵ - ثامن

تراکتورسازی تبریز‌ - سپاهان - ساعت ۱۷:۴۰ یادگار امام

فولاد خوزستان نفت تهران - ساعت ۱۷:۳۰ - غدیر

ذوب آهن استقلال تهران - ساعت ۱۸:۲۰ - فولاد شهر

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز