خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن برنج ایران:

اعلام زود هنگام قیمت خرید تضمینی برنج، طنز تلخی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۰۸

قیمت خرید تضمینی برنج پر محصول در ابتدای مهر ماه اعلام شده و این در حالی است که کشاورزان، این مبلغ را در اواخر شهریور ماه سال بعد دریافت می‌کنند/ این مبلغ نسبت به سال گذشته تنها ۲۰ درصد افزایش داشته است.

دبیر انجمن برنج ایران، اقدام دولت در «اعلام زود هنگام قیمت خرید تضمینی» برنج پرمحصول کشاورزان را «طنزآمیز» خواند.

جمیل علی‌زاده با اشاره به تورم موجود در کشور به ایلنا گفت: امسال قیمت خرید تضمینی برنج پر محصول در ابتدای مهر ماه اعلام شده و این در حالی است که کشاورزان، این مبلغ را در اواخر شهریور ماه سال بعد دریافت می‌کنند. این مبلغ نسبت به سال گذشته تنها ۲۰ درصد افزایش داشته است. کشاورزان نسبت به قیمت خرید سال گذشته نیز معترض بودند. با توجه به تورم موجود در کشور، چنین حرکتی از سوی دولت طنز آمیز است.

وی در ادامه افزود: در سال‌های گذشته، قیمت خرید تضمینی با تاخیر یک ماهه نسبت به زمان کشت بذر‌های برنج (دههٔ دوم بهمن) یعنی در اواخر اسفند یا ابتدای فروردین ماه اعلام می‌شد، اما امسال چندین ماه زود‌تر در ابتدای مهر اعلام شده است.

علی‌زاده تصریح کرد: اعلام قیمت در بازهٔ زمانی اواخر اسفند یا ابتدای فروردین ماه منجر به این می‌شد که کشاورزان نسبت به هزینه‌ای که باید در این حوزه انجام دهند دید صحیحی نداشته باشند. اما حرکت دولت در اعلام زودهنگام قیمت خرید تضمینی، طنزی تلخ است.

دبیر انجمن برنج ایران در پایان بیان کرد: متاسفانه مسئولان دولتی حرکت معتدلی ندارند و معمولا از طرفین پشت بام می‌افتند. ما همیشه به آن‌ها می‌گوییم که قیمت خرید تضمینی را در دههٔ دوم بهمن اعلام کنند که کشاورزان شروع به کشت بذر‌های برنج می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز