خبرگزاری کار ایران

دولت آینده از فوتبال حمایت کند؛

فکری: نباید گول صعود مستقیم به جام جهانی را بخوریم

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۹۸

ما نباید فراموش کنیم فوتبال ما نسبت به فوتبال مدرن دنیا بسیار عقب است و چند سالی است در جا می‌زنیم.

عضو سابق تیم ملی فوتبال معتقد است فدراسیون فوتبال نباید اینگونه فکر کند که اگر امروز تیم ملی با تیم‌های بزرگ دنیا بازی کرد فردا می‌تواند فاتح جام جهانی باشد.

محمود فکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با بحث آمادگی تیم ملی برای حضور موفق در جام جهانی 2014 برزیل اظهار کرد: اگر تیم ملی بخواهد با آمادگی راهی این مسابقات بزرگ شود لازم است با تیم‌های بزرگ بازی کند ولی متاسفانه شرایط سیاسی و اقتصادی کشور ما به شکلی است که احتمال برگزاری چنین دیدارهایی نزدیک به غیرممکن است. سوای بحث تحریم‌ها که یک سد محکم جلوی فدراسیون فوتبال است بازی با تیم‌های بزرگ هزینه‌های بسیار بالایی هم دارد که شاید فدراسیون فوتبال توانایی پرداخت آنها را نداشته باشد. با این حال در این زمینه باید طوری عمل کرد که هم تیم ملی را بتوان آماده این مسابقات کرد و هم از نظر بودجه و مسائل سیاسی فدراسیون تحت فشار قرار نگیرد.

وی افزود: البته این را هم باید گفت که حتی اگر تیم ملی فوتبال ما با بهترین تیم‌های دنیا نظیر برزیل، اسپانیا، آلمان و ایتالیا هم بازی کند اصلا به این معنی نیست که چون ما با این تیم‌های بزرگ بازی کرده‌ایم حتما در جام جهانی عملکرد بسیار خوبی هم خواهیم داشت. ما نباید فراموش کنیم فوتبال ما نسبت به فوتبال مدرن دنیا بسیار عقب است و چند سالی است در جا می‌زنیم.

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران در ادامه گفت: فتح جام جهانی به این راحتی‌ها نیست. شما به بازی‌های تیم ملی در منطقه آسیا هم اگر نگاه کنید می‌بینید که با وجود صعود مستقیم ما به عنوان تیم اول به جام جهانی شرایط ما با گذشته به لحاظ کیفی تغییری نکرده. ما نباید گول صعود به جام جهانی را بخوریم یا اگر به جام جهانی صعود کرده‌ایم فکر کنیم حالا در این رقابت‌ها هم باید به عنوان تیم مدعی ظاهر شویم.

وی خاطرنشان کرد: به نظرم فدراسیون فوتبال بهتر است پیش از اینکه بخواهد به بازی با تیم‌های بزرگ فکر کند باید بیشتر توان خود را روی ساختارسازی و سازمان دهی یک لیگ حرفه‌ای واقعی قرار دهد تا نهایتا در آینده موفقیت هایی داشته باشیم.

فکری با تاکید براینکه دولت آینده باید از فوتبال حمایت بیشتری کند، گفت: مطمئنا هر چقدر ما در فوتبال سرمایه گذاری و هزینه کنیم اشتباه نکرده ایم. فوتبال امروز در دنیا یک صنعت بزرگ است که بسیاری از کشورها از طریق آن به پول‌های کلانی دست می‌یابند. ما در دهه گذشته بازیکنان زیادی را به فوتبال اروپا و کشورهای آسیایی ترانسفر کردیم و ارز بسیار زیادی از این راه به کشور تزریق شد. متاسفانه در طول این چند سال اخیر شرایط فوتبال ما تحت تاثیر اتفاقات مختلف مسیر انحرافی را در پیش گرفت و نتوانست به شرایط خوب خود ادامه دهد.

این بازیکن سابق استقلال در ادامه به شرایط این تیم در آستانه لیگ سیزدهم اشاره کرد و گفت: متاسفانه این تیم به لحاظ مالی همچنان دچار مشکل است و همین مساله باعث شده تا تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا نتواند برخی از بازیکنان اصلی خود را برای فصل آتی نیز جذب و یا قرارداد آنها را تمدید کند. ما نباید فراموش کنیم این تیم شانس صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا و حتی قهرمانی در این مسابقات است و بهتر است وزارت ورزش به عنوان متولی اصلی این باشگاه فکری به حال آن کند.

وی افزود:‌ مدیریت این باشگاه در تمام روزهای گذشته بلاتکلیف بوده و جمع زیادی از بازیکنان مطرح این تیم نیز یک به یک با پیشنهادهای نجومی باشگاه های دیگر مواجه شده و از این تیم جدا شده‌اند. مطمئنا جدایی هر یک از این بازیکنان ضربه بزرگی به استقلال است و قطعا قلعه نوعی بازیکن جایگزین خوبی هم برای آنها پیدا نخواهد کرد.

فکری در رابطه با جدایی مجتبی جباری از استقلال هم گفت:‌ من نمی‌دانم چه اتفاقی در مورد جباری افتاد. او یا خودش نخواست بماند یا اینکه مدیریت باشگاه تمایلی به ادامه همکاری با او نداشت. به نظرم اگر قدری دو طرف از مواضع خود عقب نشینی می‌کردند این بازیکن بعد از این همه سال حضور در استقلال از این تیم جدا نمی‌شد.

وی در پایان با اشاره به شرایط خوب سپاهان در لیگ برتر پیش رو گفت:‌ به نظرم این خیلی خوب است که یک باشگاه آنقدر توانایی داشته باشد که هر بازیکنی را خواست جذب کند ولی به نظرم قابل درک نیست اینکه باشگاه‌های ریشه‌داری مثل استقلال و پرسپولیس تا به این حد مشکلات مالی داشته باشند و هر روز ضعیف تر شوند. متاسفانه در طول چند سال اخیر پرسپولیس و استقلال دائما یا مشکلات مدیریتی داشته اند و یا بحث مالی آنها موضوع اصلی رسانه ها بوده است. امیدوارم دولت آینده با یک نگاه جامع به موضوع استقلال و پرسپولیس شرایط آنها را قدری بهتر از گذشته کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز