خبرگزاری کار ایران

تخریب‌ها در حوزه سیاست تبانی فوتبال را بیرنگ کرده است؛

اولیایی: سیاسیون روی فوتبالیست‌ها را سفید کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۲۱

به هر حال فوتبالیست‌ها رعایت کسوت را می‌کنند و به بزرگ‌ترها احترام می‌گذارند اما در حوزه سیاست نه به کسوت احترام می‌گذارند و نه ادب را رعایت می کنند

کاظم اولیایی مدیرعامل سابق باشگاه استقلال معتقد است که اتفاقات اخیر در فضای سیاسی ایران بحث تبانی در لیگ یک را بیرنگ کرده چراکه سیاسیون با تخریب‌های خود روی فوتبالیست‌ها را سفید کرده‌اند.

*در ارتباط با پرونده تبانی اخیر فوتبال ایران و رای کمیته انضباطی صحبت می‌کنید؟

من تا قبل از اتفاقات چند روز اخیر فکر می‌کردم زشتی‌های فوتبال ما خیلی زیاد است و بسیاری از افراد دنبال منافع شخصی خودشان هستند اما با این اتفاقاتی که در حوزه انتخابات ریاست جمهوری رخ داده و هر کسی خودش را شایسته اداره مملکت می داند و با این تخریب‌ها و اتهاماتی که در حوزه سیاست آقایان به یکدیگر می‌زنند، باید دست فوتبالیست‌ها را بوسید.

*چرا؟

به هر حال فوتبالیست‌ها رعایت کسوت را می‌کنند و به بزرگ‌ترها احترام می‌گذارند اما در حوزه سیاست نه به کسوت احترام می‌گذارند و نه ادب را رعایت می کنند بلکه کلنگ برداشته اند و همدیگر را تخریب می کنند و هر کسی هم که دیرتر آمده، کلنگش تیزتر است و بیشتر تخریب می کند. به نظر من سیاسیون روی ورزشی را سفید کرده اند.

*از بحث تبانی دور نشویم!

به نظر من مسائل سیاسی چند روز اخیر بحث تبانی در فوتبال را بی رنگ کرده است. به هر حال در فوتبال دنبال برد و باخت هستند و به خاطر صعود و یا عدم سقوط تلاش می کنند. به هر حال این رای صادر شده و امیدوارم در استیناف حق و حقوق افراد مشخص شود.

اشکال عمده این است که به این افراد اجازه دفاع از خودشان را نداده اند در صورتی که باید همه چیز مشخص شود، اینکه بگویند یک سری گزارشی آمده و می گویند نمی توانیم این گزارش ها را علنی کنیم، خلاف عقل و منطق است باید به افراد اجازه دفاع از خودشان بدهند و اگر ثابت شد، باید اشد مجازات در مورد آنها اعمال شود اما اینکه نگذارند افراد پاسخگو باشند و نگویند که گناه آنها چیست، اصلا درست نیست.

*این رای از نظر شما چه ایرادی دارد؟

اینکه به شهرداری تبریز تخفیف داده اند یعنی چه؟ کمیته انضباطی باید بر حق حکم بدهد و تخفیف یعنی چی؟ در بزرگ ترین لیگ های دنیا هم در این رابطه کاملا قاطع عمل می کنند و همه دیدند که در ایتالیا با یوونتوس چکار کردند. وقتی مسائل شفاف مطرح نمی شود، اینگونه به نظر می رسد که عده ای از خواص در این تبانی و مشکلات به وجود آمده نقش دارند و به همین دلیل آقایان نمی خواهند اصل ماجرا روشن شود. به هر حال در این حکم همه چیز باید کاملا روشن و تفکیک شده اعلام می شد نه اینکه کلی گویی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز