خبرگزاری کار ایران

الریان همیشه مقابل استقلال بازنده بوده؛

پورحیدری: مرگ فوتبال ایران بسیار نزدیک است

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۲۶

مطمئنا اگر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از ابتدا برخورد قاطعانه با همه آنهایی که علیه داوری مواضع تندی می‌گیرند داشت، اکنون شرایط به این گونه نبود.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان تاکید کرد که همجمه و حملات اخیر به داوری نشان از آن دارد که فوتبال ایران در حال نزدیک شدن به مرگ است.

منصور پورحیدری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به دیدار حساس تیم فوتبال استقلال تهران و الریان قطر در چارچوب مسابقات لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: این اولین بازی استقلال است و از شانس بد این تیم باید در زمین حریف خود بازی کند. استقلال در گروه بسیار سختی قرار گرفته و مطمئنا کار دشواری خواهد داشت. الریان تیم خوبی است که در لیگ قطر بازی‌های خوبی را ارائه کرده و بازی مقابل این تیم همیشه برای استقلال سخت بوده است.

وی افزود: البته این حریف قطری همیشه مقابل استقلال بازنده بوده و در گذشته دیدارهای استقلال و الریان معمولا تیم برنده ما بوده‌ایم. الریان اخیرا بازیکنان بسیار خوبی را به خدمت گرفته و 8 یا 9 بازیکن خارجی دارد. با این حال استقلال هم در نیم فصل دوم بعد از جذب بازیکنانی که بسیار به کار این تیم آمده‌اند فوتبال را کاملا حرفه‌ای بازی می کند و امیدوارم که در بازی چهارشنبه شب بتوانیم برنده بازی باشیم.

مدیرفنی تیم فوتبال استقلال تهران در ادامه به مشکلاتی که کمبود منابع مالی برای این تیم درست کرده اشاره کرد و گفت: سوای بحث فنی تیم، متاسفانه مشکلات مالی اخیرا گرفتاری‌های بسیاری برای کادر فنی و مدیر عامل باشگاه درست کرده و تقریبا تمام آن هم ناشات گرفته از عدم توجه وزارت ورزش و جوانان به تعهدات خود است.

وی ادامه داد: همه ما بسیار نگران این موضوع هستیم. اخیرا امیر قلعه نویی بخاطر فشار ناشی از کمبودهای مالی دچار مشکلات جسمی شد. وزارت ورزش باید هر چه سریعتر به تعهدات مالی خود در قبال باشگاه استقلال عمل کند وگرنه مشکلات بزرگتری گریبان استقلال را خواهد گرفت.

وی گفت: در ابتدای فصل مقرر شد از تمام بودجه باشگاه استقلال نیمی را مدیرعامل و نیم دیگر را وزارت ورزش تامین کند اما علی رغم این که فتح اله زاده با همه تلاش‌های خود توانست سهم خود را درآمدزایی کند، وزارت ورزش تاکنون به تعهدات خود عمل نکرده و این موضوع همه را نگران کرده است.

پورحیدری همچنین با اشاره به عملکرد مجتبی جباری و فرهاد مجدیدی در ترکیب استقلال گفت: جباری از جمله بازیکنان موفق فوتبال ماست که نظیرش را بسیار کم داریم. او حدود 15 بازی اخیر را در ترکیب استقلال بوده و کمک بسیار زیادی به موفقیت تیم کرده است. فرهاد مجیدی نیز این روزها بسیار خوب و آماده نشان می‌دهد و فکر می‌کنم حرفه‌ای گری‌اش بسیار به او کمک کرده است. فرهاد از نظر فنی و روحی و روانی بسیار به استقلال کمک کرده و امیدوارم که در ادامه راه خود هم موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه ترکیب کنونی استقلال یکی از بهترین تیم‌های سال‌های اخیر این باشگاه را تشکیل داده در رابطه با علل موفقیت فرهاد مجیدی در استقلال گفت: به نظرم بازیکنی مثل فرهاد در کنار علی کریمی و حتی مجتبی جباری در فوتبال ما استثنا هستند اما نکته‌ای که نباید فراموش کنیم کمبود ستاره‌هایی است که در طول چند سال اخیر به ندرت خود را نشان داده‌اند. متاسفانه در همین چند سال اخیر باشگاه‌ها کار سازندگی را کاملا فراموش کرده و تمام هم و غم خود را صرف نتیجه‌گیری کرده‌اند. به نظرم همین عامل باعث شده در فوتبال ما بازیکنان پا به سن گذاشته همچنان ستاره‌های مطلق آن باشند.

پورحیدری همچنین در رابطه با مشکلات این روزهای داوری کشور خاطرنشان کرد: اولا باید تاکید کنم که کار داوری دشوارترین کار فوتبال است. اشتباه داوری در همه جای دنیا وجود دارد و یک داور باید در یک لحظه تصمیمی بگیرد که ممکن است با اشتباهاتی همراه باشد.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم ما در بحث برخورد با افرادی که علیه داوری نگاهی منفی داشته و دائما انتقاد می‌کنند قدری ضعیف عمل کرده‌ایم. مطمئنا اگر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از ابتدا برخورد قاطعانه با همه آنهایی که علیه داوری مواضع تندی می‌گیرند داشت، اکنون شرایط به این گونه نبود.

پورحیدری با تاکید براینکه این حجم از هجمه‌ها و حمله‌ها مرگ فوتبال ایران را بسیار نزدیک می کند، گفت: خیلی تاسف‌انگیز است که مربیان ما در قبال داوران انصاف را رعایت نمی‌کنند. متاسفانه آنها همیشه یک طرف قضیه را نگاه می‌کنند و فراموش می‌کنند که در برخی بازی‌ها همین داوران به اشتباه چه کمک بزرگی به آنها کرده‌اند.

وی در پایان در رابطه با شانس استقلال برای قهرمانی در لیگ برتر گفت: کار بسیار دشواری داریم چراکه حریفان بسیار خوبی مثل تراکتورسازی، سپاهان و حتی فولاد در تعقیب استقلال هستند و کار برای ما قدری سخت است اما از آنجا که ما تیم بسیار خوبی داریم و تقریبا با همه این مدعیان بازی داریم می توانیم عنوان قهرمانی را در پایان فصل از آن خود کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز