خبرگزاری کار ایران

تمام کارشناسان دنیا توان بازگرداندن یک اشتباه داور را ندارند؛

نصیرزاده: فوتبالیست‌های ایرانی در دهه 60 سیر می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۴۲۰۵۱

متاسفانه برخی از دوستان فوتبالیست به جای مدرن و حرفه‌ای كردن افكار خود هنوز عقایدشان را با سكوها هماهنگ می‌كنند و نمی‌خواهند بپذیرند دنیای فوتبال عوض شده و نگاه سنتی گذشته دیگر در هیچ كجای فوتبال دنیا وجود ندارد.

کارشناس مسائل داوری و حقوقی کشور با انتقاد از تفکرات سنتی حاکم بر فوتبال ایران تاکید کرد که برخی بازیکنان ایرانی هنوز در دهه 60 سیر می‌کنند.

هوشنگ نصیرزاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با انتقاد از تفکرات سنتی و به روز نشده فوتبالیست‌های ایرانی اظهار کرد: نمی‌دان چرا برخی بازیكنان فوتبال ما هنوز در دهه 60 و حتی قبل از آن سیر می‌كنند. این‌ها انگار هنوز نمی‌دانند دنیا وارد هزاره سوم شده و بیش از 12 سال هم از این هزاره گذشته است. متاسفانه برخی از دوستان فوتبالیست به جای مدرن و حرفه‌ای كردن افكار خود هنوز عقایدشان را با سكوها هماهنگ می‌كنند و نمی‌خواهند بپذیرند دنیای فوتبال عوض شده و نگاه سنتی گذشته دیگر در هیچ كجای فوتبال دنیا وجود ندارد.

وی با انتقاد از این شرایط فوتبال کشور افزود: نمی‌دانم چرا بازیكنی كه 10 برابر دیه یك فرد از باشگاه‌اش در قالب یك قرارداد حرفه‌ای پول گرفته تصمیمی برای حرفه‌ای شدن ندارد. بحث من بر می‌گردد به دربی هفتاد و ششم. دیداری كه با گذشت چند روز از آن هنوز تركش‌هایش به این و آن می‌خورد و انگار قرار نیست بی‌خیال آن شوند. خیلی جالب است بعد از دربی برخی بازیكنان استقلال مرا پرسپولیسی خطاب كرده و برخی بازیكنان پرسپولیس هم مدعی شده‌اند كه من استقلالی‌ام. به نظرم این‌گونه رفتارها در افغانستان كه هیچ، در دورافتاده‌ترین جزایر دنیا هم منسوخ شده و اتفاق نمی‌افتد.

این کارشناس مسائل داوری فوتبال در ادامه با اشاره به وقایع روز دربی گفت: موضوع كارشناسی داوری بازی دربی همیشه برای خود قصه‌ای‌است. قصه‌ای كه از یك هفته قبل از این بازی برای انتخاب داور آن شروع و معمولا چند روز پس از آن هم ادامه خواهد داشت. غافل از اینكه طبق فرموده آقای انیشتین كه معتقد است تمام انرژی‌های دنیا توان یك ثانیه عقب راندن زمان را ندارند، تمام كارشناسان دنیا هم توان تغییر یك تصمیم داور را ندارند.

وی تصریح کرد: به نظرم كالبد شكافی‌های بیش از حد اتفاقات دربی سودی ندارد و بهتر است به جای این، افكارمان را كمی حرفه‌ای كنیم. به نظرتان بازی كه تمام شده و چند روز از آن گذشته كارشناسی آن چه نفعی دارد؟ چرا برای صحنه‌هایی كه رخ داده و قابلیت بازگشت ندارد به جان هم افتاده‌ایم.

نصیرزاده گفت: آداب كارشناسی در تمام دنیا غش كردن به سمت داور است. این آداب می‌گویند در صحنه‌هایی كه اختلاف نظر بین كارشناسان زیاد شده و ابهام زیادی در خصوص یك صحنه بیش از حد می‌شود باید به نظر داور و رای او احترام گذاشت. به نظرم در دربی هفتاد و ششم طبق همین قاعده باید به نظرات محسن قهرمانی احترام گذاشت و مبنا را صحت تصمیمات این داور در نظر گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز