خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهوری اندونزی در اجلاس عدم تعهد:

اندونزی خواستار صلح و دموکراسی در سوریه است

امیدواریم شعار مدیریت جهانی فرا‌تر از شعار رفته و نقش عملی داشته باشد. نم به عنوان یک فرایند سیاسی اقدام‌های ارزنده‌ای را در توسعه اقتصادی کشورهای عضو انجام داده و ادامه این روند باید در اولویت قرار گیرد. ارتقای فعالیت‌های مالی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور اندونزی در اجلاس عدم تعهد سخنرانی کرد.

به گزارش ایلنا، بودی یانا در سخنرانی خود با اشاره به اهمیت جنبش عدم تعهد گفت: اندونزی از تلاش‌های ایران برای پیشبرد اهداف نم حمایت می‌کند.نم از زمان شروع فعالیت خود تعداد اعضا را از ۲۱ عضو به ۱۲۱ عضو افزایش داده و اکنون دو سوم اعضای سازمان ملل هستیم و این خود یک دستاورد بزرگ است. ادوار مختلف را پشت سر گذاشته و امروز به اینجا رسیده‌ایم. توسعه، مساله اصلی امروز جهان است.

وی افزود: رئیس جمهوری ما سال گذشته در بالی، در نشست وزرای خارجه اعلام کرد که اگر نتوانیم با این چالش‌ها رو به شویم، مشکلات بیشتری را تجربه خواهیم کرد. باید به دنبال حاکمیت مطلوب و برابری باشیم تا بتوانیم شاهد توسعه مطلوبی در جهان باشیم و اندونزی همواره از این روند حمایت کرده است. باید به دنبال مشارکت سازنده میان اعضای خود و ما بقی جهان باشیم. باید تضمین کنیم تلاش‌های ما می‌تواند نتایج ملموسی به همراه داشته باشد. از زمان نشست شرم الشیخ، جهان شاهد فراز و فرودهای زیادی بوده است؛ حرکت‌های دموکراسی خواهانه مردم در شمال آفریقا و خاورمیانه که البته با هزینه‌های انسانی همراه بوده است. در این سال‌ها همچنین شاهد مشکلات اقتصادی بوده‌ایم. در بسیاری از کشورهای جهان، مردم از فقر و بیماری‌های مسری رنج می‌برند. منوز نتوانسته‌ایم با چالش توازن در توسعه و تغییرات اب و هوایی مقابله کنیم.

بودی یانا خاطرنشان کرد: باید گفته بنیانگذاران جنبش عدم تعهد را احیا کنیم. اگر با یکدیگر همکاری و هماهنگی نداشته باشیم کاری از پیش نخواهیم برد. مدیریت جهانی به ویژه در سازمان ملل باید اصلاح شود. اندونزی همواره خواستار صلح در سوریه بوده است. شورای امنیت بر اساس منشور سازمان ملل مسئول صلح و امنیت جهانی است و باید تلاش کند برای بحران این کشور راه حلی پیدا کند.

معاون رئیس جمهور اندونزی اشاره ای هم به مساله فلسطین کرد و گفت: مساله فلسطین هنوز حل نشده و این نشانه شکست مدیریت جهانی است. اوضاع در سرزمین‌های اشغالی رو به وخامت است و نم باید برای پیشبرد آرمان‌های فلسطین اقدام‌های عملی انجام دهد. اندونزی خواستار پاسخ دادن به اقدام‌های غیرقانونی علیه فلسطین و حمایت از عضویت فلسطین در سازمان ملل است و برای تحقق این هدف، راهکارهایی را پیشنهاد داده است: ظرفیت سازی در فلسطین، حمایت از روند آشتی در فلسطین. درگیر کردن رسانه‌ها در آگاهی و اطلاع رسانی درباره فلسطین. این مساله با استقبال کشورهای نم رو به رو شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم شعار مدیریت جهانی فرا‌تر از شعار رفته و نقش عملی داشته باشد. نم به عنوان یک فرایند سیاسی اقدام‌های ارزنده‌ای را در توسعه اقتصادی کشورهای عضو انجام داده و ادامه این روند باید در اولویت قرار گیرد. ارتقای فعالیت‌های مالی نیز باید در دستور کار قرار گیرد. سند اجلاس ریو + ۲۰ به ارتقای توسعه پایدار در زمینه سیاسی، اجتماعی و محیط زسیت کمک می‌کند و عدم تعهد باید به طور فعالانه در این روند دخیل باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز