خبرگزاری کار ایران

محمودعباس در اجلاس عدم تعهد:

از عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد حمایت کنید

از همه اعضای جنبش به خاطر حمایت از فلسطین و تلاش آنها برای ایجاد رفاه برای ملت های ما تشکر کنم و با اظهار تاسف از حوادث خونین سوریه امیدوارم که سوریه از این بحران یکپارچه و متحد خارج شود.

دبیرتشکیلات خود گردان فلسطین با سخنرانی در اجلاس عدم تعهد، بر مساله به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مستقر در ستادخبری اجلاس سران عدم تعهد، محمودعباس در این زمینه گفت: فلسطین چشم به این نشست دارد تا بتواند کشوری به پایتختی قدس و درچارچوب قوانین بین المللی داشته باشد. ما از تلاش های همه کشورها برای به رسمیت شناختن فلسطین تشکر می کنیم که تعداد این کشورها اکنون به 33 کشور رسیده است.

وی افزود: جنبش نم از ابتدای تاسیس اش برآزادی ملت ها و دستیابی به حقوقشان تمرکز کرده و مساله فلسطین را نیز یکی از اهداف خود قرار داده است و همچنین در این راستا از آزادی فلسطین و دستیابی ملت فلسطین به حقوقش حمایت کرده است.

دبیرتشکیلات خودگردان فلسطین درباره شهرک سازی اسرائیل در سرزمین های فلسطینی گفت: ما با داشتن کشوری با مرزهای موقت مخالف هستیم و از سوی دیگر سیاست های تجاوز کارانه اسرائیل باعث توقف روند صلح در منطقه شده است. به همین دلیل مذاکرات با ادامه اشغاگری و شهرک سازی بی معنا است چرا که اسرائیل قصد دارد با این کار واقعیت جدیدی را تحمیل کرده و ما با ادامه مخاصره غزه کاملا مخالف هستیم.

محود عباس تصریح کرد: ما تلاش کردیم طی سال های گذشته نهادهای دموکراتیک را ایجاد کنیم.احترام به حقوق بشر،حقوق زن و بهبود اقتصادی را مدنظر قرار دادیم و تلاش کردیم دو دستگی را بر اساس توافقنامه های دوحه و قاهره و براساس انتخابات از بین ببریم.ما اصرار بر پایان دو دستگی و شکاف بر اساس انتخابات داریم.

وی تصریح کرد: هیچ راه حلی برای مساله فلسطین به جز تشکیل کشور به پایتختی قدس وجود ندارد.ما نیاز به آن داریم که از اهالی قدس حمایت کنیم و آنها را در معرض فشار و تحریم قرار ندهیم. من بعد از دیداری که از هیروشیما داشتم به این نتیجه رسیدم که جهان باید عاری از سلاح های هسته ای شود و همه اختلافات از راه مسالمت آمیز حل شود و جهان و منطقه ما باید از سلاح های هسته ای و سلاح های کشتار جمعی عاری شود.

در پایان از همه اعضای جنبش به خاطر حمایت از فلسطین و تلاش آنها برای ایجاد رفاه برای ملت های ما تشکر کنم و با اظهار تاسف از حوادث خونین سوریه امیدوارم که سوریه از این بحران یکپارچه و متحد خارج شود.

محمودعباس درپایان ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد را تبریک گفت و با مردم کشورمان به مناسبت وقوع زلزله ابراز همدردی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز