خبرگزاری کار ایران

محمد مرسی در اجلاس عدم تعهد/پایانی/:

خونریزی فقط با همکاری همه ما قابل توقف است

خلع سلاح و امنیت بین المللی و حفظ و ثبات بین المللی و حقوق ملت ها و تعیین سرنوشت خود و تلاش برای صلح در خاورمیانه که نیاز به اصلاح دستگاه های سازمان ملل است. همچنین مخالفت با تجارت انسان و تقویت گفت و گوی ادیان، تمدن ها و فرهنگ ها صورت گیرد.

رئیس جمهور مصر در ادامه سخنان خود در اجلاس سران کشورهای عضو عدم تعهد گفت: خونریزی فقط، با همکاری همه ما قابل توقف است و کشورهای عضو جنبش عدم تعهد باید همه با هم همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مستقر در ستادخبری اجلاس سران عدم تعهد، مرسی بر معاهده عدم گسترش سلاح های هسته ای و عاری کردن همه منطقه از سلاح های هسته ای و کشتار جمعی تاکید و خاطرنشان کرد: به رغم توافق بر سر این مساله در نشست های قبلی، هنوز موانع زیادی برای تحقق این امر وجود دارد. همه کشورها به جز رژیم اسرائیل معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای را امضا کردند.

وی افزود: در زمینه اقتصادی و اجتماعی، باید هماهنگی بیشتری با هم داشته باشیم. کشورهای جنوب-جنوب باید همکاری خود را تقویت کنند و باید دستاوردهایی که در نشست ها حاصل می شود را حفظ کنیم و در زمینه پیشرفت های اقتصادی گام برداریم. باید اقدامات بیشتری در زمینه جوانان و زنان انجام دهیم تا این گروه به حقوق خود برسند.

رئیس جمهور مصر معتقد است: کشورهای عضو جنبش عدم تعهد باید با حفظ ارتباط با دیگر کشورهای جهان، همبستگی خود را حفظ کنند. مصر طی 3 سال گذشته این رسالت را به دوش کشید. مصر، باید از اهداف جنبش عدم تعهد طی سه سال گذشته حفاظت کند. امروز به اینجا آمده ایم که ریاست جنبش را به کشور برادر ایران تحویل دهیم.

مرسی با اشاره به آغاز ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد گفت: ایران خواهد توانست این جنبش را حفظ کند و می تواند جایگاه جنبش را در سطح بین المللی در جهان حفظ کند. مصر دستش را برای همکاری با همه اعضای جنبش بلند می کند. و برای دستیابی به سیستم عدالت جهانی همه با هم تلاش کنیم. از ایران و همه اعضا به ویژه از میزبانی ایران تشکر می کنم و گزارش از کارکرد مصر طی سه سال گذشته را ارائه می کنم.

وی تاکید کرد: خلع سلاح و امنیت بین المللی و حفظ و ثبات بین المللی و حقوق ملت ها و تعیین سرنوشت خود و تلاش برای صلح در خاورمیانه که نیاز به اصلاح دستگاه های سازمان ملل است. همچنین مخالفت با تجارت انسان و تقویت گفت و گوی ادیان، تمدن ها و فرهنگ ها صورت گیرد.

رئیس جمهور مصر در پایان گفت: مصر بر هماهنگی و همکاری خود با ایران بعنوان رئیس جدید جنبش عدم تعهد تاکید می کند. ریاست ایران بر جنبش طی سه سال آینده موفقیت آمیز خواهد بود. ملت های جهان، چشم امیدشان به ملت های ما است. انتخاب آقای احمدی نژاد را بعنوان رئیس شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد انتخاب مناسبی می دانم.

در پایان سخنان مرسی، همه اعضا با اجماع، موافقت خود را با انتخاب احمدی نژاد اعلام کردند و وی ریاست شانزدهمین دوره جنبش عدم تعهد را عهده دار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز