خبرگزاری کار ایران

احمدی‌نژاد در دیدار نخست وزیر بوتان؛

ساختن دنیایی سرشار از محبت و دوستی نیازمند مشارکت ملت‌ها و رهبران است

دیدگاه‌های مشترک ایران و بوتان نسبت به صلح و عدالت جهانی باعث ایجاد روابط عمیق و دوستانه بین دو کشور شده است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه ایران و بوتان با کمک یکدیگر می‌توانند دنیای جدیدی، عاری از جنگ و کینه و دشمنی بسازند، گفت: برای ساختن دنیای سرشار از محبت، دوستی و پیشرفته و بدور از زورگویی و اشغالگری، تک تک انسان‌ها و رهبران باید با مشارکت دست به دست هم بدهند تا به این آرمان‌ها و آرزو‌ها دست پیدا کنیم.

به گزارش ایلنا، محمود احمدی‌نژاد شامگاه (چهارشنبه) در دیدار جیگ می‌تین لی نخست وزیر بوتان با بیان اینکه ایران و بوتان دارای اشتراکات فرهنگی بسیاری هستند، اظهار داشت: دیدگاه‌های مشترک ایران و بوتان نسبت به صلح و عدالت جهانی باعث ایجاد روابط عمیق و دوستانه بین دو کشور شده است.

رییس جمهور اظهار امیدواری کرد، با کمک اعضای جنبش عدم تعهد بتوان گام‌های مناسبی در جهت صلح و امنیت جهانی برداشت.

احمدی‌نژاد با آرزوی پیشرفت و سعادت برای ملت بوتان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران علاقمند به گسترش روابط با بوتان است و دیدگاه‌های مشترک دو کشور، ظرفیت مناسبی برای توسعه روابط ایران و بوتان محسوب می‌شود.

رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه تنها با معیارهای اقتصادی نمی‌توان سعادت ملت‌ها را بررسی کرد، اظهار داشت: سعادت واقعی باید با معیارهای ارزشی اندازه‌گیری شود، کشورهای ثروتمند زیادی هستند که به ظاهر پیشرفته ولی در واقع سعادتمند نیستند؛ ثروت سعادت نیست ولی می‌تواند در خدمت سعادت باشد.

جیگ می‌تین لی، نخست وزیر بوتان نیز در این دیدار با تشکر از برگزاری مطلوب و مناسب برنامه‌های اجلاس غیر متعهد‌ها در تهران گفت: کشور بوتان در طول ریاست ایران در اجلاس جنبش عدم تعهد حمایت خود را از این کشور دریغ نخواهد کرد و در این اجلاس شرکت کرده‌ایم که همبستگی خود را نسبت به جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده و به تحقق ایده آل‌ها و آمال جنبش کمک کنیم.

نخست وزیر بوتان با بیان اینکه ایران کشور بزرگی است و با وجود همه مشکلات همچنان به جهان نشان داده که شکست ناپذیر است، افزود: دیدگاه‌های شما در خصوص حق حاکمیت ملی و اعمال این حق توسط یک ملت بالا‌ترین منبع الهام برای رسیدن به آمال و آرزوهای اعضای جنبش عدم تعهد است.

وی با بیان اینکه ملت بوتان نیز به اهدافی که ایران درباره صلح جهانی مطرح می‌کند، معتقد است، اظهار داشت: بوتان به اهداف جمهوری اسلامی ایران، برای جنبش عدم تعهد در راستای صلح، امنیت و عدالت معتقد و متعهد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز