خبرگزاری کار ایران

اعطای وام 20 میلیون تومانی بدون بهره به كارآموزان برتر فنی و حرفه ای استان مركزی

کد خبر : ۲۴۴۷۴

مدیر كل آموزش فنی و حرفه ای استان مركزی از اعطای وام با سقف 20 میلیون تومان به كارآموزان برتر فنی حرفه ای كه مهارت های آنان توسط كمیته راهبردی اشتغال استان تایید شده است از طریق صندوق مهر امام رضا (ع) خبر داد.

اراك - ایلنا: مدیر كل آموزش فنی و حرفه ای استان مركزی از اعطای وام با سقف 20 میلیون تومان به كارآموزان برتر فنی حرفه ای كه مهارت های آنان توسط كمیته راهبردی اشتغال استان تایید شده است از طریق صندوق مهر امام رضا (ع) خبر داد.

به گزارش ایلنا بهرام نجفی زاده با اشاره به تشكیل كمیته راهبردی كارآفرینی و ایجاد اشتغال در استان گفت: وظیفه این كمیته ارائه مشاوره با افرادی است كه دوره های مهارتی را از طریق این اداره كل گذرانده و در سطح عالی به عنوان كارآموز برتر امتیاز كسب كرده اند تا با بررسی شرایط و وضعیت سطح مهارتی از طریق این كمیته برای بهره مندی از تسهیلات به صندوق مهر امام رضا معرفی شوند.

وی با بیان اینكه با مساعدت این صندوق در سال جاری مبلغ 20 میلیارد ریال اعتبار برای كارآموزان برتر در مراكز فنی و حرفه ای اختصاص داده شده تصریح كرد: مبلغ این وام از سقف 10 میلیون تومان برای هر نفر به دو برابر افزایش یافته است.

مدیر كل آموزش فنی و حرفه ای استان مركزی در ادامه از برگزاری آزمون در دو حرفه قالی بافی و صنعت ساختمان با توجه به بحث بیمه آموزش دیدگان این دو حرفه برای 16 هزار نفر در رشته قالیبافی و 38 هزار نفر در رشته صنعت ساختمان خبر داد و افزود: از این تعداد معرفی شده به مراكز بیمه تامین اجتماعی برای 12 هزار و 125 نفر در رشته قالیبافی و 8200 نفر در صنعت ساختمان وضعیت بیمه اشان قطعی شده است.

نجفی زاده صدور مجوز مشاغل خانگی را از وظایف این اداره كل برشمرد و گفت: از ابتدای سال 91 تاكنون برای 194 نفر مجوز مشاغل خانگی صادر شده كه با توجه به سهم 500 میلیون تومانی این اداره كل در بخش تسهیلات امكان معرفی 100 نفر به بانك های عامل برای برخورداری از تسهیلات 5 میلیون تومانی اشتغال خانگی وجود دارد.

وی تعداد مجوزهای صادر شده در بخش مشاغل خانگی را از اواخر سال 89 تاكنون 4500 مورد عنوان كرد و افزود: تعهد اشتغال اداره كل فنی و حرفه ای در سال 91 هزار و 500 نفر است كه با برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم از این آمار نیز فراتر باشیم.
نجفی زاده آموزش نوین استاد و شاگردی و راه اندازی رشته های جدید در مراكز آموزش فنی و حرفه ای را از برنامه های در دست انجام این اداره كل برشمرد و از مذاكرات انجام شده با اتحادیه های راه اندازی بخش آموزش استاد شاگردی در رشته كابینت سازی، اتومكانیك، باطری سازی، خیاطی زنانه و پیرایش مردانه و زنانه همچنین راه اندازی رشته در و پنجره دو جداره در اراك خبر داد.

وی ضمن مطلوب ارزیابی كردن اقدامات این اداره كل در ارتقای سطح آموزش های مهارتی در مراكز ثابت و سیار شهری و روستایی، پادگان ها و اداره زندان ها آمار مجموعه برانید كل بخش ها را در كل استان 99 درصد اعلام كرد.

نجفی زاده با اشاره به اینكه محورهای كلی فعالیت های فنی و حرفه ای در راستای ارتقا مهارت ها و ایجاد اشتغال است از آمادگی مراكز آموزش این اداره كل برای تامین و ارائه مصنوعات صنایع ادارات در استان خبر داد و بر ضرورت واگذاری مكانی مناسب برای ارائه و معرفی محصولات كارآموزان فنی و حرفه ای با توجه به اینكه تنها مركز در اختیار این اداره كل، مركز شهید واشقانی، از این اداره كل گرفته شده تاكید كرد.

مدیر كل آموزش فنی و حرفه ای استان مركزی در پایان از اقدامات انجام شده در استان برای اجرایی كردن تبصره 2 ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده كه براساس آن مراكز صنعتی كه اقدام به برگزاری دوره های آموزشی یا ورزشی برای پرسنل خود می نمایند از مالیات بر ارزش افزوده معاف می شوند خبر داد و گفت: 10 درصد مالیات ارزش افزوده این واحدهای صنعتی با عقد قرارداد با این اداره كل برای برگزاری جلسات آموزش فنی و حرفه ای همچنین دایر كردن دوره های آموزش ورزش به آنان برگشت داده خواهد شد كه در این رابطه با سازمان امور مالیاتی نیز مكاتبه شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز