خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار آمل خبر داد:

شناسایی ۶۶ واحد پذیرایی غیرمجار در آمل

کد خبر : ۸۷۹۲۲

شهرستانی که در حوزه گردشگری رتبه ممتاز دارد و ۳٪ تاسیسات گردشگری کشور را داراست، بحث مدیریت زباله و دفع بهداشتی پسماند در محیط‌های شهری و روستایی آن باید به طور جدی توجه کنند.

ایلنا: معاون فرماندار آمل از شناسایی ۶۶ واحد پذیرایی غیرمجاز در سطح شهرستان آمل خبر داد.

به گزارش ایلنا از آمل، سیدجعفر رسولی صبح امروز سه‌شنبه 18 تیرماه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان با تاکید براینکه اسامی این واحد‌ها در اختیار فرماندهی انتظامی قرار گرفته است، ‌افزود: بزودی با این واحدهای پذیرایی غیرمجاز برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: ۴۰٪ تالارداران شهرستان مجوز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را ندارند.

رسولی در اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری اصولی زباله‌ها در واحدهای پذیرایی بین‌راهی و تالار‌ها اذعان داشت: با تالار‌ها و واحدهایی که در طرح جمع‌آوری اصولی زباله‌ها همکاری نمی‌کنند وظیفه ادارات نظارتی مربوطه است که ضمن برخورد جدی‌تر و قانونی‌، نسبت به پلمپ این گونه واحدهای خودسر در دستور کار داشته باشند.

معاون فرماندار آمل با اعلام اینکه مدیریت زباله‌ها در روستا‌ها باید در دستور کار بخشداران قرار گیرد، ابراز داشت: این دستگاه‌ها ضمن توجه و مدیریت بر زباله‌های ایجاد شده در روستا‌ها و جلوگیری از دپوی آن در مناطق روستایی و در جاده‌های بین روستایی و کنار جاده‌های اصلی با مسببین آن بر خورد قانونی کنند.

وی اظهار داشت: شهرستانی که در حوزه گردشگری رتبه ممتاز دارد و ۳٪ تاسیسات گردشگری کشور را دارا است، بحث مدیریت زباله و دفع بهداشتی پسماند در محیط‌های شهری و روستایی آن باید به طور جدی توجه کنند.

رسولی ضمن آمادگی شهرستان با امحای اصولی پسماند بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مطب‌های پزشکان، برخورد قانونی و قضایی را با هر گونه تهدید علیه سلامت و بهداشت عمومی اعلام کرد که این امر در دستور کار این کار گروه قرار خواهد گرفت.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به وجود شهرک‌های صتعتی متعدد در شهرستان، شهرک‌هایی که با مشکلات پسماند و دفع فاضلاب مواجه هستند باید این مشکل را رفع کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز