خبرگزاری کار ایران

مسئول طرح تفصیلی شهرداری بهشهر خبرداد:

۴۰۰ هکتار از بافت شهر بهشهر فرسوده است

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۲۹

بهشهر یكی از قدیمی‌ترین شهرهای مازندران است و به دلیل این قدمت، توجه به مقاوم‌سازی بناهای آن ضروری است.

ایلنا: مسئول طرح تفصیلی شهرداری بهشهر گفت: حدود ۲۶۰ واحد مسکونی که ۴۰۰ هکتار از بافت شهر بهشهر را تشکیل می‌دهد در محدوده بافت‌های فرسوده قرار دارد و به مقاوم‌سازی و احداث بناهای جدید نیازمند است.

به گزارش ایلنا از بهشهر، غلامرضا گیلک اظهار داشت: افرادی که قصد ساخت و ساز در این محدوده را دارند می‌توانند ضمن مراجعه به شهرداری از تسهیلات ویژه‌ای که در قانون پیش‌بینی شده است بهره‌مند شوند.

وی بیان داشت: بر اساس قانون، شهرداری‌ها موظفند حداقل درصد هزینه پروانه ساختمان و تراکم پایه و مازاد را متناسب با میزان واحدهای مسکونی پراکنده و کوچک کاهش دهند.

مسوول طرح تفصیلی شهرداری بهشهر افزود: این افراد با معرفی به بانک‌ها می‌توانند از تسهیلات بلند مدت و کم بهره استفاده کنند.

مسوول طرح تفصیلی شهرداری بهشهر افزود: بهشهر یکی از قدیمی‌ترین شهرهای مازندران است و به دلیل این قدمت، توجه به مقاوم‌سازی بناهای آن ضروری است.

گیلک ادامه داد: قدمت بافت، فقدان استحکام و عرض معابر کمتر از شش متر، از جمله شرایط فرسوده بودن یک ساختمان است که تاکنون با توجه به این شرایط، بخشهای زیادی از شهر بهشهر شناسایی شده است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز