خبرگزاری کار ایران

رئیس واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی مطرح كرد:

آغاز اقدامات اولیه برای ساخت مركز رشد گیاهان دارویی در رینه آمل

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۵۲

در برنامه‌های کوتاه مدت دانشگاه در اولین قدم اقدام به نقشه برداری از زمین‌های واگذار شده از سوی شورا و شهرداری رینه کرده است.

ایلنا: رئیس واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی مطرح كرد: در برنامه‌های کوتاه مدت دانشگاه در اولین قدم اقدام به نقشه برداری از زمین های واگذار شده از سوی شورا و شهرداری رینه کرده است.

به گزارش ایلنا از آمل، فاضل لاریجانی در برگزاری اولین نشست شورای راهبردی مرکز رشد گیاهان دارویی در شهر رینه هدف این نشست را برنامه ریزی کلان بلند مدت و میان مدت مرکز رشد شکل گرفته بیان كرد و گفت: در این امر بزودی تعدادی از متخصصین مربوطه برای حضوردر جلسات شورای راهبردی دعوت به عمل می‌آید.

وی با اشاره به اینکه تیمی از پژوهشگران جهت شناسایی گیاهان مناسب اقلیم رینه اقدام کرده اند، بیان داشت: در مرحله بعدی جهت تکثیر و تولید این گیاهان برنامه ریزی خواهد شد.

لاریجانی تصریح کرد: هدف این است که علاوه بر پرداختن به جنبه های تحقیقاتی و علمی به جنبه های تولیدی و اقتصادی آن نیز توجه شود.

وی با اشاره به محتویات کتابچه مرکز رشد گیاهان دارویی که توسط واحد آیت ا... آملی تهیه شده و در اختیار اعضا قرارگرفت، اظهار داشت: همکاران و اعضاء هیات علمی می بایست با همدلی و همیاری بیشتری برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت این مرکز رشد را آماده نمایند تا انشاء ا... منشاء خیر و برکت برای منطقه به خصوص شهر رینه شود.

رییس واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی با اعلام اینكه در قدم اول 12نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد پایان نامه تحصیلات تکمیلی خود را به موضوع گیاهان دارویی اختصاص دهند، اذعان داشت: این افراد در رشته های مهندسی زراعت، شیمی مواد غذایی و شیمی واحد علوم وتحقیقات آیت ا... آملی به تحصیل می‌پردازند.

وی ادامه داد: این دانشجویان امروز به همراه استاد راهنمایشان گزارش خود را از تحقیق درخصوص نوع خاک و انواع پوششهای گیاهی و دارویی موجود در شهر رینه ارائه دادند.

لاریجانی با اشاره به افزایش تعداد دانشجویانی که پایان نامه خود را به موضوع گیاهان دارویی اختصاص داده‌اند، افزود: در این پروژه سه محور کلی مورد تحقیق قرار می گیرد، اولین محور در خصوص نحوه رشد وپراکنش گیاهان، تعیین گونه های اقتصادی منطقه و بررسی امکان جایگزین کردن نمونه های تجاری در این منطقه است.

به گفته این مسئول: در محور دوم موضوع اسانس گیاهان دارویی معطر به منظور کاربرد در صنایع غذایی ولبنی مورد تحقیق وپژوهش قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مرکز رشد گیاهان دارویی برای اجرایی شدن هر سه محور کلی پروژه تلاش خواهد کرد بیان داشت: در محور سوم روشهای متعدد استخراج ماده موثره گیاهان دارویی به منظور مقایسه با دارو های گیاهی موجود مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

لاریجانی در پایان خاطرنشان كرد: این دانشجویان از ابتدای واگذاری زمین به مرکز رشد گیاهان دارویی به طورمستمر کار تحقیقاتی خود را آغاز کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز