خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران:

ستاره‌دار شدن در بانک‌ها دغدغه‌ای جدی برای تولید کننده است

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۱۹

بهره بانکی طاقت فرسا شده و در برخی مواقع از ۳۳ درصد هم تجاوز کرده و در مواقعی با احتساب سودهای متفرقه بهره بانکی تولیدکنندگان به ۴۰ درصد هم رسیده است/تورم ۲۵ درصد است و می‌دانیم با حقوق ۴۰۰ هزار تومانی، کارکنان ما راه به جایی نمی‌برند اما ما هم توان همین مبلغ را نداریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گفت: برخورد مدیران بانک‌ها با صاحبان واحدهای تولیدی که ضامن سایر واحدهای تولیدی برای اعطای تسهیلات شده مناسب نبوده و به آنان نیز تسهیلات نمی‌دهند.

به گزارش ایلنا از ساری، غلامرضا عشریه در همایش ملی اقتصاد مقاومتی در سالن همایش‌های هتل سالاردره، اظهار داشت: بهره بانکی طاقت فرسا شده و در برخی مواقع از ۳۳ درصد هم تجاوز کرده و در مواقعی با احتساب سودهای متفرقه بهره بانکی تولیدکنندگان به ۴۰ درصد هم رسیده است.

وی با بیان اینکه به اقتصاد مقاومتی آنچه که مد نظر رهبری بوده است در ۱۱ ماه اخیر دست پیدا نکردیم، ادامه داد: از زمانی که رهبری در ابتدای سال شعار حمایت از کار و سرمایه ایرانی را مطرح کردند ما تولیدکنندگان با قبول همه مشکلات، می‌خواهیم به این فرمایشات جامعه عمل بپوشانیم.

عشریه خاطرنشان کرد: ما سربازان اقتصادی هستیم که در خط مقدم جبهه قرار داریم و هر لحظه امکان دارد دشمن ما را از بین ببرد و باید مورد حمایت قرار گیریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی بر اساس قانون تشکیل شده، اظهار داشت: متاسفانه بانک‌ها تولیدکنندگان خوب و بد را با یکدیگر به یک سطح می‌بینند و برخی تولیدکنندگان مطرح که ضامن شده از بانک‌ها کارت ستاره دار می‌گیرند.

وی افزود: تولیدکننده نیازمند حمایت مسئولان بوده چرا مشکلات فعلی تولیدکنندگان فرا استانی است و فشار تحریم، تورم و کمبود مواد اولیه و ستاره دار شدن واحدهای صنعتی در بانک‌ها مهم‌ترین مشکلات فعلی تولیدکنندگان است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: تورم ۲۵ درصد است و می‌دانیم با حقوق ۴۰۰ هزار تومانی، کارکنان ما راه به جایی نمی‌برند اما ما هم توان همین مبلغ را نداریم.

وی با اشاره به اینکه مدیران بانک‌های استان در حد مقدورات استان، کار می‌کنند، گفت: مشکلات ما، مشکلات کشوری است. فشار دیگری ما را از پای درمی‌آورد و ناخواسته ممکن است دشمن را به هدف برساند، مشکلات مالی است که داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز