خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران:

افزایش 80 میلیون دلاری صادرات مازندران

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۱۷

در هشت ماهه سالجاری صادرات استان نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل افزایش 80 میلیون دلاری داشته است.

ایلنا - ساری:در هشت ماهه سالجاری صادرات استان نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل افزایش 80 میلیون دلاری داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صبح یكشنبه در گفتگویی  با بیان این مطلب اظهار داشت: صادرات استان در هشت ماهه سالجاری رشد 46 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

مرتضی هاشم پور در ادامه افزود: در هشت ماهه سالجاری بیش از یک میلیون و 606 هزار تن انواع مواد غذایی (بیسکوئیت، پوره، نوشابه، آب معدنی، رب گوجه فرنگی، آب میوه و کنسانتره و...) سیمان، محصولات کشاورزی (کیوی، گل و گیاه، مرکبات و...) انواع مواد معدنی، مصالح ساختمانی، مصنوعات چوبی و... به ارزش 256 میلیون دلار به مقصد کشورهای مختلف نظیر عراق، روسیه، ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، ارمنستان، افغانستان، ویتنام، هنگ کنگ، مالزی، امارات، سوریه، لبنان، ترکیه، چین، ژاپن و... صادر شد.

هاشم پور تصریح کرد: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 50 درصد و از لحاظ ارزشی 46 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران با اشاره به پیش بینی میزان صادرات گفت پیش بینی صادرات در هشت ماهه سالجاری رقم 2/167 میلیون دلار بوده که با توجه به صادرات 256 میلیون دلاری، میزان 153 درصد اهداف این بخش در هشت ماهه امسال تحقق یافته است.

وی با اشاره به شرایط جدیدی که در حوزه صادرات ایجاد شده با امیدواری اظهار داشت: انتظار می رود با همکاری و اتخاذ تدابیر مناسب بتوان زمینه تداوم و استمرار رشد صادرات استان را در ماههای آتی فراهم ساخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز