خبرگزاری کار ایران

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبرداد:

فعالیت بیش از 4759 نفر زنبوردار در استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۰۸

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از فعالیت بیش از 4759 نفر زنبوردار در امر پرورش زنبور عسل در استان مازندران خبر داد.

ایلنا: حسین نگهدار معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام مطلب فوق افزود: بالغ بر ۳۸۴ هزار کلنی زنبور عسل در استان وجود داشته که معادل ۹۹ درصد آن مدرن و مابقی به صورت سنتی است.

به گزارش ایلنا از ساری، وی حاصل نگهداری و پرورش این تعداد کلنی زنبور عسل در استان را تولید بیش از ۳۲۸۳ تن عسل عنوان داشت و تصریح نمود: استان مازندران از نظر دارا بودن تعداد کلنی زنبور عسل رتبه پنجم و از تعداد زنبور دار رتبه سوم و در زمینه تولید عسل مقام چهارم را بر اساس سرشماری سال ۹۱ در کشور به خود اختصاص داده است.

نگهدار با اشاره به اینکه تعداد ۱۰۴۷۵ ملکه زنبور عسل جهت توزیع بین زنبورستان‌های استان از طریق بخش خصوصی تولید گردید افزود: از نظر تعداد بهره بردار و تعداد کلنی شهرستان‌های بابل، سوادکوه و قائمشهر به ترتیب مقام اول تا سوم را در استان دارا هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در مجموع ۳۲ واحد صنایع وابسته به زنبور عسل (۷ کارگاه بسته بندی عسل، ۵ کارگاه آج موم و ۲۰ کارگاه کندو سازی) در استان فعال می‌باشند، افزود: تعداد ۸۷۴ کلنی زنبور عسل با همکاری زنبورداران استان تحت پوشش پروژه ثبت مشخصات و رکوردگیری قرار گرفته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پایان از سرشماری کلنی‌های زنبور عسل استان همزمان با سایر استان‌های کشور از سوی این معاونت و با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، اتحادیه زنبورداران و شرکت‌های تعاونی زنبورداران شهرستان‌ها از تاریخ ۶/۷/۹۲ لغایت ۱۱/۷/۹۲ همانند سنوات گذشته خبر داد و خاطر نشان ساخت: تحقق این موضوع در راستای تدوین آمار مستند در استان مستلزم همکاری دستگاه‌های ذیربط خصوصاً نیروی انتظامی در سطح استان مازندران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز