خبرگزاری کار ایران

فرماندار شفت تشریح کرد:

جدیدترین اقدامات برای روستای تاریخی آتش گرفته امام زاده ابراهیم (ع)

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۵۸

پیگیری مستمر جهت اختصاص وام به خسارت دیدگان به نحوی که ریاست محترم جمهوری و هیأت دولت نیز با دریافت اخبار این حادثه دستورات ویژه برای تعیین خسارت‌ها را صادر کردند که طی هفته‌های آینده ابلاغ خواهد شد.

ایلنا: فرماندار شهرستان شفت فهرست مهمترین اقدامات صورت گرفته پس از آتش سوزی بخشی از روستای امامزاده ابراهیم را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا از شفت، جواد شفیعی ثابت امروز یک شنبه 2 تیرماه در جلسه فرمانداری شفت، در این رابطه اظهار کرد: علیرغم اینکه در زمان منتهی به برگزاری انتخابات بوده و فرمانداری و بخشداری و سایر دستگاهی درگیر فعالیت‌های اجرای سنگین برگزاری انتخابات بودند؛ تلاش شد پیگیری‌های مستمری برای بهبود شرایط خسارت‌دیدگان صورت پذیرد که برخی از آن‌ها عبارت است از:

1-برگزاری هفت جلسه ستاد مدیریت بحران و کمیته‌ها مربوط به ان در فرمانداری- استانداری و ستاد مدیریت بحران.

2-دعوت و حضور مسئولین استانی و کشوری به نحوی که استانداری محترم 2 مرتبه؛ معاون عمرانی؛ معاون بنیاد مسکن کشور و ده‌ها تن از مدیران کل استان در روزهای مختلف با همراهی نماینده محترم شهرستان در روستا حاضر شدند.

3-دریافت یک ماشین آتش‌نشانی از شهرداری رشت جهت استقرار تا پایان مهرماه.

4-پرداخت کمک‌های بلاعوض یک میلیون تومانی و پانصدهزار تومانی به تحت پوشش‌های کمیته امداد و بهزیستی (درمجموع بیش از 30 میلیون تومان).

5-اهداء یکماه حقوق فرماندار به خسارت دیده‌گان و صدها مورد کمک بلاعوض شامل بسته‌های غذایی و کارت‌های هدیه صد هزار تومانی.

6-توزیع چادرهای اسکان به بیش از 70 نفر و صدها بسته غذایی و کمک‌های دیگر از سوی هلال احمر.

7-پیگیری رفع مشکل بیمه 30 نفر از بیمه شدگان که منجر به ثبت پرداخت 600 میلیون تومان طی روزهای آینده خواهد شد.

8-آواربرداری با نظارت خسارت دیدگان توسط بنیاد مسکن و شناسایی و تشکیل پرونده خسارت دیدگان.

9-حضور کارکنان بنیاد مسکن و ثبت احوال جهت تشکیل ستاد بازسازی و تهیه پرونده وامی در خود روستا و صدور کارت‌های شناسایی.

10-تعویض فوری کابل‌های برق محدوه خسارت دیده و نصب کابل‌های خود نگهدار به طول یک متر.

11-بازسازی و راه اندازی مجدد دکل مخابرات و آنتن دهی موبایل طی 5 روز پس از حادثه.

12-پیگیری مستمر جهت تعیین و از این مبلغ وام به خسارت دیدگان به نحوی که ریاست محترم جمهوری و هیأت دولت نیز با دریافت اخبار این حادثه دستورات ویژه برای تعیین خسارت‌ها را صادر کردند که طی هفته‌های آینده ابلاغ خواهد شد.

فرماندار شفت همچنین گفت: پیگیری منظم؛ با برنامه و با همکاری اهالی محترم و شورا و دهیار محترم روستا در حال انجام است که امید است مدیران استانی آن‌ها را تکمیل نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز