خبرگزاری کار ایران

با دستگیری دو عضو؛

آیا جلسات علنی شورای شهر رشت به حد نصاب قانونی خواهد رسید؟

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۶۰

تاکنون خبر دستگیری دو نفر از آنان به صورت رسمی از سوی دادگستری گیلان تائید شده و هنوز صحت و سقم دو نفر دیگر هنوز تائید نشده است. در صورت صحت دستگیری یا تفهیم اتهام، برگزاری جلسات علنی این پارلمان شهری به حد نصاب قانونی نخواهد رسید.

ایلنا- گیلان: در حدود یک ماه اخیر تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت دستگیر شدند موضوعی که دستگیری دو نفر از آنان به صورت رسمی در بیست و هفتم بهمن ماه جاری مورد تائید مدیریت روابط عمومی اداره کل دادگستری استان گیلان در گفتگو با ایلنا قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از رشت، روزهای گذشته نیز در تعدادی از پایگاه های خبری شمالی ایران خبر دستگیری دو عضو دیگر شورای شهر رشت منتشر شد، که در این رابطه تا انتشار صحت و سقم از سوی دادگستری استان گیلان و یا سایر مراجع ذی اصلاح خبر آن در این رسانه منتشر نخواهد شد.

از آن جایی که تعداد اعضای شورای شهر رشت ا9 نفر می باشد و تاکنون خبر دستگیری دو نفر از آنان به صورت رسمی از سوی دادگستری گیلان تائید شده و هنوز صحت و سقم دو نفر دیگر هنوز تائید نشده است در صورت صحت دستگیری یا تفهیم اتهام، برگزاری جلسات علنی این پارلمان شهری به حد نصاب قانونی نخواهد رسید.

خبرنگار ایلنا ساعتی قبل از مقامات ارشد شورای شهر رشت کسب اطلاع کرد اگر امروز اعضای جلسه به حد نصاب یعنی شش نفر برسد،جلسه برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است، طبق بند «د»ماده هفتم قانون تشكیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی كشور، شهرهای بیش از 200 هزار تا یك میلیون نفر جمعیت، 9 نفر و از سوئی دیگر طبق ماده هشتم این قانون،ماده 8 ـ تعداد اعضای علی‌البدل شوراها از دو تا شش نفر به تناسب تعداد اعضای اصلی هر شورا با اولویت از لحاظ تعداد آرا بعد از حائزین اكثریت قرار می‌گیرد.

ماده نهم این قانون تاکید دارد:«هرگاه عضو یا اعضایی به هر دلیل از عضویت شورا خارج شوند، از اعضای علی‌البدل برای عضویت در شورا به ترتیب آرا دعوت می‌شود».

گفتنی است سال گذشته با استعفای هادی رمضانی برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، سید محسن پور فخریان جایگزین وی شد.

انتظار می رود مسئولین ذیربط در استانداری گیلان و فرمانداری رشت در خصوص وضعیت برگزاری جلسات علنی شورای شهر رشت و به حد نصاب آن توضیحات لازم را به رسانه ها جهت انعکاس به شهروندان اعلام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز