خبرگزاری کار ایران

مدیر كل حمل و نقل و پایانه های گیلان خبر داد:

كاهش 13 درصدی تخلفات اضافه تناژ در گیلان

asdasd

كمپرسیها، همچنان مهمترین وسیله نقلیه درگیر در تخلفات اضافه تناژ و مصالح معدنی شامل مخلوط وشن وماسه "نیز اصلی ترین كالا درتخلف اضافه تناژ هستند.

ایلنا - رشت: مدیر كل حمل و نقل و پایانه های گیلان، گفت: در 5 ماهه سالجاری تعداد دو هزار و  518 فقره تخلف اضافه تناژ از سوی پلیس راه گیلان ن ثبت و به این اداره كل جهت اعمال قانون معرفی شدند كه نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهشی معادل13 درصد را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، سبحان الله علیپور لیمائی در جلسه حمل و نقل و پایانه های گیلان با اعلام این خبر،بیشترین تخلفات گزارش شده طی این مدت با تعداد 143 فقره مربوط به محور رشت به قزوین عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: كمپرسیها، همچنان مهمترین وسیله نقلیه درگیر در تخلفات اضافه تناژ و مصالح معدنی شامل مخلوط و شن و ماسه "نیز اصلی ترین كالا درتخلف اضافه تناژ هستند.

این مسئول، تصریح کرد: وسائط نقلیه سنگینی دارای بارنامه به دلیل كنترل و نظارتهای مستمری كه از سوی این اداره كل وهمكاری صنف صورت می پذیرد به ندرت مرتكب تخلف اضافه تناژ می شوند كه این امر لزوم توجه به تحت پوشش در آوردن بارنامه جهت حمل مصالح معدنی رادوچندان می‌كند.

علیپور لیمائی، متذکر شد:در یکسال گذشته نیز تعداد6 هزار و 718راننده متخلف اضافه تناژ از سوی این اداره كل اعمال قانون شدند.

وی با تاکید بر این که حمل بار اضافی ضمن تخریب جاده موجبات بروز سانحه و تصادف در جاده می شود از رانندگان خواست با رعایت میزان حمل بار مجاز ضمن حفاظت از جاده ها كه سرمایه ملی محسوب میشوند در ارتقای ایمنی حمل و نقل در بخش كالا سهیم شوند.

علی پور لیمائی، بیان داشت: این اداره كل باهمكاری پلیس راه استان جهت جلوگیری از بروز خسارات ناشی از اضافه تناژ توسط رانندگان متخلف با تهیه و بكارگیری10 دستگاه باسكول ثابت و سیار، نسبت به اعمال قانون و برخورد با رانندگان خاطی كه بیش از میزان مجاز، بار حمل كرده و موجب وارد آمدن خسارت به راه و ابنیه فنی شده اند، اقدام كرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز