خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان:

350 میلیمتر از اول مهر ماه تاکنون در گیلان باران باریده است

asdasd
کد خبر : ۳۲۲۵۱

حداقل بارندگی در ایستگاه های مبنای گیلان در فاصله زمانی مهرماه تاکنون، مربوط به ایستگاه سد سفیدرود به میزان 5/58 میلی متر بوده است

ایلنا - رشت: مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان - باران  را نعمتی الهی و زندگی بخش  نامید  که همیشه نزول آن در ایران اسلامی مایه خرسندی هموطنان  است و  گفت :در گیلان از اول مهر ماه جاری تاکنون 305 میلی متر باران باریده است.

به گزارش ایلنا از رشت‏، سیف الله آقا بیگی در جلسه صبح شنبه آب منطقه ای گیلان با  اعلام این خبر،  اظهار کرد: بررسی وضعیت بارندگی کشور و حوضه های مرتبط با گیلان و اطلاعات سد سفیدرود و سد های در حال بهره برداری در حوزه آبریز سفیدرود، از جمله فعالیت های مهم دفتر مطالعات پایه ی منابع آب این شرکت است که به صورت مستمر انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد:  به استناد اطلاعات دفتر مطالعات پایه ی منابع آب، از اول مهرماه 91 یعنی آغاز سال آبی جاری تاکنون، متوسط بارش گیلان 305 میلی متر بوده است که نسبت به دوره سال آبی گذشته که 541 میلی متر بود 44 درصد و نسبت به میانگین دوره دراز مدت، 16 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گفته این مسئول، حداقل بارندگی در ایستگاه های مبنای  گیلان  در فاصله زمانی مهرماه تاکنون، مربوط به ایستگاه سد سفیدرود به میزان 5/58 میلی متر  بوده: این میزان در مقایسه مدت زمان مشابه سال گذشته، 107 میلی متر، 45درصد کاهش را نشان می دهد.

 آقابیگی  در پایان اظهار امیدواری کرد که به فضل پروردگار با افزایش بارندگی در زمان باقی مانده از سال آبی جاری، سال خوبی را پیش رو داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز