خبرگزاری کار ایران

دبیركل خانه كارگر:

تولید ملی، کار و کارگر ایرانی رها شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۲

به جای پرداختن به پول ملی تولید ملی و کار کارگر ایرانی، اصل مطلب رها شده/پیش از اینکه نرخ دلار به میزان فعلی افزایش یابد، ارزش پول ملی کاهش یافته بود/ حسین کمالی بهترین گزینه جامعه کارگری است.

ایلنا- لنگرود: دبیر کل خانه کارگر،تاکید کرد: به جای پرداختن به پول ملی تولید ملی و کار کارگر ایرانی، اصل مطلب را‌‌ رها کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در گیلان، علیرضا محجوب امروز - پنجشنبه - در نشست دبیران اجرایی خانه‌های کارگر سراسر کشور که در استراحتگاه کارگران چمخاله برگزار شد، اظهار کرد: اتخاذ تصمیمات غیر اقتصادی از جمله حذف سازمان برنامه و بودجه و انتخاب افراد غیراقتصادی در بدنه دولت، باعث شده است تمامی مردم ازجمله کارگران در شرایط بسیار سخت اقتصادی قرار بگیرند.

به گفته وی  عدم همخوانی عرضه و تقاضا در اقتصاد کشور ناشی از عدم مدیریت در بازار پول است که باعث بروز دو پدیده نامیمون کاهش شدید ارزش پول ملی و بحران نقدینگی شده است.

دبیر کل خانه کارگر، ادامه داد: به طور مثال اگر تولیدکننده‌ای امسال نتواند صد میلیون تومان برای خرید مواد اولیه تولید تسهیلات دریافت کند، به دلیل کاهش ارزش پول ملی در سال آینده ناگریز باید دو برابر آن را برای خرید همین مواد پرداخت کند.

محجوب تصریح کرد: پیش از اینکه نرخ دلار به میزان فعلی افزایش یابد، ارزش پول ملی کاهش یافته بود که این وضعیت بدلیل ورود حجم بالای نقدینگی به بازار در قالب اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها بود.

وی  با اشاره به تلاش‌های معاون اول وقت رئیس جمهوری برای کاهش حجم نقدینگی در کشور، اظهار داشت: دولت بلافاصله پس از‌‌ رها شدن از پرویز داوودی به عنوان معاون اول، کار گذشته‌اش را از سر گرفت.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس،ضمن سفارش کارگران به اجرای فرامین مقام رهبری، تاکید کرد: نمی‌توان زندگی مردم را نادیده گرفت و تشکیلات کارگری وظیفه و رسالتش تبیین راه کاری اساسی برای برون رفت از این وضعیت نامناسب است.

محجوب با تاکید براینکه کارگران کشور نیاز به دلار ندارند متذکر شد: نمی‌خواهیم کارگر وارد کنیم تا نیازمند دلار باشیم، اما کاهش ارزش پول ملی بر زندگی کارگران تاثیرگذار بوده است.

وی  در ادامه با اشاره به سخنی از امام خمینی گفت: شما هم اگر بلد نیستید و نمی‌توانید کنار بروید.

نماینده مردم تهران در مجلس  با اشاره به اوج‌گیری تقاضای دلار در کشور، تقاضای صد میلیارد دلار در سال را بی‌سابقه دانست و اظهار کرد: به جای پرداختن به پول ملی تولید ملی و کار کارگر ایرانی، اصل مطلب را‌‌ رها کرده‌اید و طبیعی است که وقتی این میزان تقاضا برای دلار وجود دارد، همه به دنبال دلار برای سود بیشتر می‌روند.

محجوب در در خاتمه ضمن دعوت مجدد از حسین کمالی (وزیر اسبق کار و امور اجتماعی) برای حضور در انتخابات دوره آینده ریاست جمهوری، او را بهترین گزینه ممکن برای جامعه کارگری کشور عنوان کرد و  متذکر شد: اهمیت این مطلب در این است که برای اولین بار، تشکیلات کارگری برای چنین انتخاباتی منتخب دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز