خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان:

عملیات اجرایی سد نرماب 13 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

asdasd
کد خبر : ۳۳۲۵۸

انحراف مسیر رودخانه چهل چای، انتقال مسیر تردد اهالی از داخل بدنه سد به جاده جایگزین، ادامه اجرای دیوار آببند، نصب تجهیزات ابزار دقیق و هیدرومکانیکال و اجرای سازه ورودی و خروجی سیستم انحراف و آبگیر از جمله اقداماتی است که در اولویت اجرایی سال 1392 قرار دارد.

ایلنا-گرگان: مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی سد نرماب در شهرستان مینودشت با 13 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در گرگان، ایرج حیدریان در خصوص روند اجرایی پروژه سد نرماب افزود: تاکنون روند اجرایی این طرح به عنوان بزرگترین سد خاکی در استان گلستان، به نحو مطلوبی پیش رفته و مطابق انتظارات به خوبی در حال انجام است.

وی با اشاره به برنامه زمان بندی 5/6 ساله عملیات اجرایی سد نرماب گفت: در حال حاضر در بخش اجرایی سد، خاکبرداری سر ریز و تحکیمات ترانشه ها، خاکریزی فراز بند و بدنه سد، لاینینگ تونل های انحراف، اجرای دیوار آببند و حفاری تونل چهل چای از جمله اقداماتی است که در حال انجام است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان با اشاره به اولویت های اجرایی در سال 1392 تصریح کرد: انحراف مسیر رودخانه چهل چای، انتقال مسیر تردد اهالی از داخل بدنه سد به جاده جایگزین، ادامه اجرای دیوار آببند، نصب تجهیزات ابزار دقیق و هیدرومکانیکال و اجرای سازه ورودی و خروجی سیستم انحراف و آبگیر از جمله اقداماتی است که در اولویت اجرایی سال 1392 قرار دارد.

حیدریان افزود: همچنین تکمیل خاکریزی فرازبند، احداث بندهای انحرافی چهل چای و خرمالو نیز از دیگر اولویت های بعدی سال آتی هستند.

حیدریان ضمن اشاره به لزوم مقدمات ادامه اجرای عملیات عنوان کرد: جابجایی دو روستای جنگلده بالا و پایین، انتقال خطوط آب، برق، گاز و تلفن از محور سد و رفع معارض و مشکلات اجتماعی از جمله مسائل پیش روی این طرح است که امیدواریم در صورت تامین اعتبار، روند اجرایی این پروژه از پیشرفت بیشتری برخوردار شود.

وی همچنین با اشاره به تامین منابع مالی سد نرماب چهل چای از محل منابع تأمین مالی ماده 56 فایناس داخلی افزود: با احداث سد مخزنی نرماب بر روی رودخانه نرماب و انحراف آب رودخانه های چهل چای و خرمالو سالانه حدود 175 میلیون متر مکعب آب تنظیم خواهد شد که علاوه بر کنترل و ذخیره سیلاب، تنظیم و رها سازی حقابه های پایاب، استفاده صحیح از منابع آب زیر زمینی و تامین آب شرب صنعت و منطقه، می توان حدود 20 هزار هکتار از اراضی كشاورزی شهرستان‌های مینودشت، گنبد و آزادشهر را نیز آبیاری كرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز