خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد:

نامگذاری تونل‌ها با نام ائمه اطهار، شایسته نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۶۹

براساس عرف، نام تونل‌ها در هرمنطقه‌ای باید به نام‌‌ همان منطقه نامگذاری شود و اینکه نام تونل ۱۵۰ متری را به نام یکی از ائمه(ع) نامگذاری شود؛ کار شایسته و در خور شآن امامان معصوم ما نبوده و نیست.

ایلنا: مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که نامگذاری تونل‌ها در این استان و یا هرجای دیگر به نام نامی ائمه اطهار خلاف عرف بوده و کار پسندیده‌ای هم نیست.

«خیبر بیدارپور» به خبرنگار ایلنا در یاسوج، گفت: به پیشنهاد یکی از همکاران به مسئولان وقت اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نام تونل‌های محور یاسوج – بابامیدان به نام نامی ائمه اطهار نامگذاری شد که واقعا این امر خلاف عرف مرسوم و کار شایسته‌ای نبود.

وی افزود: براساس عرف، نام تونل‌ها در هرمنطقه‌ای باید به نام‌‌ همان منطقه نامگذاری شود و اینکه نام تونل ۱۵۰ متری را به نام یکی از ائمه و تونل ۲ هزار متری را به نام ائمه دیگر نامگذاری نمود کار شایسته و در خور شآن امامان معصوم ما نبوده و نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تغییر نام تونل‌های محور یاسوج – بابامیدان به نام‌های مناطقی که تونل‌ها در آن‌ها حفر شده‌اند، پسندیده‌تر است، اظهارداشت: به طور نمونه تونل‌های این محور هم اکنون به نام‌‌ همان مناطق نامگذاری شده و منطبق بر عرف است.

بیدارپور گفت: در هیچ جای دنیا و کشور شاهد نامگذاری تونل‌ها به نام ائمه اطهار نیستیم و با مشورت با یکی از علمای گرامی رحمه الله علیه نیز نام تونل‌های محور یاسوج – بابامیدان تغییر و به نام‌های مناطقی که تونل‌ها در آن‌ها حفر شده تغییر پیدا کرده است.

وی افزود: نامگذاری تونل‌های یاسوج – بابامیدان به نام ائمه اطهار یک کار «من درآوردی» است و در هیچ جای کشور مانند کهگیلویه و بویراحمد اینکار انجام نشده بود و احساس می‌کردیم این نامگذاری‌ها توهین به خود ائمه اطهار نیز است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: نامگذاری‌های کنونی دیگر تغییر نخواهند کرد و از سویی رضایتمندی ساکنان مردم این مناطق را به‌دنبال داشته است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، در ۴۷ کیلومتر محور یاسوج – بابامیدان ۹ تونل حفر که طولانی‌ترین آن‌ها ۲ هزار و ۹ متر است.

این محور بعد از ۱۷ سال، در دولت نهم به بهره‌برداری رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز