خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان كرمان:

هیچ آسیبی در زلزله های اخیر به معادن استان نرسیده است

کد خبر : ۲۶۵۹۲

معادن استان كرمان همیشه در حال آماده باش و گروه ایمنی و نجات در آنجا مستقر است.

کرمان- ایلنا: معادن استان كرمان همیشه در حال آماده باش و گروه ایمنی و نجات در آنجا مستقر است.

به گزارش ایلنا منوچهر رخ رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان كرمان با اشاره به زلزله های اخیر در كرمان، گفت: تاكنون هیچ آسیبی به معادن استان كرمان نرسیده و تمامی معادن در حال فعالیت هستند.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا در هنگام وقوع زلزله معادن تعطیل می شوند؟ گفت: هیچ خط كشی وجود ندارد كه اگر اندازه زمین لرزه از این حد بیشتر باشد معادن تعطیل شوند و اصلا هنگام وقوع زمین لرزه قابل پیش بینی نیست.

وی تصریح کرد: در هر صورت معادن به دلیل انفجارات، ریزش های احتمالی و وجود گاز متان همیشه در حال آماده باش است.

وی با بیان اینكه معادن را طوری می سازند كه از وجود خطرات احتمالی مانند زمین لرزه در ایمن باشند، افزود: معدن به صورت مستمر توسط بازرسین نظام مهندسی معدن مورد یررسی و بازرسی از همه نظرات و به صورت ویژه از لحاظ ایمنی، قرار می گیرند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان كرمان با بیان اینكه تمامی معادن دارای مسئول فنی مقیم و به صورت دائم مسئول فنی در آنجا مشغول فعالیت است، گفت: مسئول فنی پس از انجام هر اتفاق در معادن مراتب را به سازمان نظام مهندسی جهت بررسی و مرتفع كردن آن گزارش می دهد.

وی در رابطه با نگرانیش از معادن استان، اظهار داشت: متاسفانه استفاده از نیروهای بی تجربه در معادن امروزه بسیار مشكل ساز شده است و بسیاری از اتفاقات در معادن ناشی از همین موضوع است.

این كارشناس معدن افزود: كار در معادن بسیار مشكل است و هر نیرویی قبل از اشتغال در معدن باید آموزش های لازم را دیده و در دوره های آموزشی شركت نماید.

وی به دلیل نگرانی مردم از معادن زیرزمینی زغالسنگ كرمان در هنگام وقوع زلزله تاكید كرد: تا كنون هیچ گزارشی مبنی بر ریزش تونل در اثر زلزله یا سایر موارد به این سازمان نرسیده و معادن در حال فعالیت هستند.

وی گفت: گروه های ایمنی و نجات همیشه در معادن بویژه در معادن زیرزمینی زغالسنگ به صورت آماده باش فعالیت می كنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز