خبرگزاری کار ایران

سرپرست مدیریت تعاون كردستان خبر داد:

ایجاد بیش از 21 هزار فرصت شغلی در كردستان

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۴۹

از ابتدای سال جاری تاكنون 63 تعاونی با عضویت یك هزار و 250 نفر در كردستان تشكیل كه برای 2 هزار و 41 نفر فرصت شغلی ایجاد كرده است.

ایلنا: سرپرست مدیریت تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از فعالیت ۲۱۰۴ تعاونی فعال و در دست اجرا در این استان خبر داد و گفت: در قالب این تعداد تعاونی بیش از ۲۱ هزار و ۷۲۸ فرصت شغلی ایجاد شده است.
جمال ساروقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از سنندج، تعداد اعضای این تعاونی‌ها را ۶۶۳هزار و ۱۲۰نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۳۸۶ هزار و ۸۳۸ نفر مرد و ۲۶۷ هزار و ۲۸۲ نفر زن است که ۷۸۷ نفر از آنان جزو جامعه ایثارگران و تعداد ۵ نفر نیز عضو معلولان استان هستند.
وی در ارتباط با آمار تعاونی‌های ایجاد شده استان در سال جاری تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۳ تعاونی با عضویت یک هزار و ۲۵۰ نفر در کردستان تشکیل که برای ۲ هزار و ۴۱ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.
ساروقی بیشترین آمار تشکیل تعاونی‌های استان در سال جاری را مربوط به شهرستان سنندج با ۱۸تعاونی دانست و افزود: مریوان با ۱۰ تعاونی در رده دوم و شهرستان قروه نیز با تشکیل ۶ تعاونی در رده سوم تشکیل تعاونی‌ها قرار دارند.
وی همچنین در ارتباط با طرح توسعه مهر کشاورزی در استان گفت: طبق آخرین آمار تاکنون ۲ هزار و ۲۱۵ طرح در قالب تعاونی، انفرادی و سهامی با اشتغال‌زایی برای ۴هزار و ۲۶۲ نفر سازماندهی شده که در مجموع بیش از ۲۸۲میلیارد ریال تسهیلات برای این تعداد طرح‌ها پرداخت شده است.
سرپرست مدیریت تعاون کردستان یادآور شد: ۶ هزار و ۳۱۱ نفر در سامانه (TKM) سامانه ثبت طرح‌های توسعه کشاورزی مهر ثبت نام کرده‌اند که این اداره کل مشخصات کلیه افراد را پالایش و ۵ هزار و ۴۳۷ نفر واجد شرایط را شناسایی کرده است.
وی ادامه داد: پس از مشاوره و راهنمایی ۳ هزار و ۶۳۴ نفر از افراد ثبت نام شده، تعداد دو هزار و ۲۳ نفر به صورت انفرادی، یک هزار و ۶۰۸ نفر در قالب شرکت تعاونی و ۳ نفر نیز در قالب شرکت سهامی به کارگروه توسعه کشاورزی معرفی شده‌اند.
ساروقی خاطرنشان کرد: متقاضیان طرح‌های توسعه کشاورزی مهر می‌توانند با ثبت نام در این سامانه از تسهیلات بسیار مناسب تعاونی‌ها در این زمینه بهره‌مند شوند.
وی در پایان سخنانش افزود: امور تعاونی‌های این اداره کل در راستای تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز