خبرگزاری کار ایران

۲۶مردادماه جاری؛

کتاب دلوپ (قطره) اثر بهروز خیریه در سنندج رونمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۴۶

در کتاب یاد شده به موضوع عرفان و تأثیرات آن بر شعر کردی پرداخته شده است/ در بخش پایانی کتاب، زندگینامه شاعران کرد مورد بررسی قرار گرفته است.

ایلنا: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از رونمایی کتاب دلوپ (قطره) اثر «بهروز خیریه» با همکاری این اداره کل خبر داد.
اسماعیل احمدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا از سنندج اظهار داشت: رونمایی از کتاب مذکور که به زبان کُردی نگاشته شده است روز شنبه ۲۶ مرداد ماه سال جاری در محل آمفی‌تئا‌تر کتابخانه شهید مطهری انجام می‌شود.
وی با اشاره به برنامه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در حمایت از نویسندگان بومی، تصریح کرد: تمامی نهاد‌ها و به وِیژه متولیان فرهنگی باید از نویسندگان بومی که اقدام به نگارش و انتشار کتاب می‌کنند حمایت به عمل آورند.
احمدی در رابطه با کتاب دلوپ (قطره) به نویسندگی «بهروز خیریه» عنوان کرد: در این کتاب به موضوع عرفان و تأثیرات آن بر شعر کردی پرداخته شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: کتاب یادشده دارای چند بخش مختلف است که در نخستین بخش آن به مباحثی مانند تاریخچه عرفان پیش و پس از اسلام و بیان نمونه‌هایی از اشعار شاعران کرد و فارس توجه شده است.
وی تصریح کرد: عرفان شیوه‌ای برای مبارزه، عرفان در بیت‌های کردی، عرفان و مبارزه با نفس اماره و موضوعاتی دیگر نیز در بخش دوم کتاب مورد توجه قرار گرفته است.
احمدی افزود: در بخش پایانی کتاب دلوپ (قطره) که در ۲۰۰ صفحه به رشته تحریر در آمده است زندگینامه شاعران کرد مورد بررسی قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز