خبرگزاری کار ایران

بخشدار کلاترزان خبر داد:

پیشرفت 92 درصدی سد آزاد در کردستان

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۱۸

بخشی از جاده اصلی محور سنندج - مریوان در سه راهی تودار به شویشه با بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

ایلنا: بخشدار کلاترزان گفت: عملیات احداث سدآزاد هم اکنون با پیشرفت ۹۲ درصدی در حال انجام است.

‌به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، جمال مرادی بعدازظهر یکشنبه در نشست تخصصی جلوه‌ فرهنگ رضوی در آیینه رسانه که با حضور جمعی از خبرنگاران استان در بخشداری کلاترزان برگزار شد، گفت: بخش کلاترزان بامرکزیت شهر شویشه از توابع شهرستان سنندج دارای سه دهستان شامل کلاترزان، نگل و ژاورود غربی به مرکزیت آویهنگ است.

وی جمعیت بخش کلاترزان را ۲۳ هزار نفر و ۵ هزار و ۶۰۰ خانوار و حدود ۵۰ روستا عنوان کرد و افزود: در ۴۵ روستای این بخش شورای اسلامی تشکیل شده و شهر شویشه نیز دارای ۲۵ نمایندگی ادارات مختلف سطح استان است.

مرادی در ادامه سخنانش به پروژه عظیم سد آزاد و سامانه انتقال آب به دشت‌های غرب استان در این بخش اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی این طرح ملی در خرداد ماه سال ۸۵ آغاز شده و تا امروز کارهای بسیار خوبی در جهت ساخت و بهره برداری از آن به انجام رسیده است.

بخشدار کلاترزان افزود: سد آزاد هم‌اکنون با ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی آبگیری شده و سامانه انتقال آب آن به دشت‌های قروه و دهگلان در سطح ۸۶ کیلومتر انجام شده است.

وی ادامه داد: این سد عاملی مهم در راستای رونق بخشیدن به باغات منطقه، افزایش بهره‌وری حفظ منابع ارزشمند آب استان و استفاده از ظرفیت‌های آبی برقی آن در استان کردستان است که امیدواریم امسال به بهره برداری برسد.

مرادی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر پروژه عظیم جاده اصلی محور سنندج - مریوان در دست ساخت است، گفت: بخشی از جاده اصلی محور سنندج - مریوان در سه راهی تودار به شویشه با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و مسیر دوم آن تیژ تیژ - گاران است که دارای ۳ تونل است که کار ساخت دو تونل آن به اتمام رسیده است.

بخشدار کلاترزان در پایان سخنانش به اقدامات و کارهای فرهنگی و هنری در این بخش اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری جشن بزرگ وحدت در شهر شویشه از اقدامات مهم و موثر فرهنگی بوده است که می‌طلبد این گونه برنامه‌ها همچنان در سال‌های آینده استمرار داشته باشد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز