خبرگزاری کار ایران

سیستم تشخیص هویت و انگشت‌نگاری در کردستان رایانه‌ای شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۴۱

این سیستم نیازی به نیرو و جوهر ندارد و مراجعین به محض گذاشتن دست روی سیستم، اثر انگشت آنها اسکن خواهد شد/70 درصد از جرائم سرقت کردستان توسط معتادین صورت می‌گیرد.

با حضور فرمانده انتظامی کردستان نخستین سیستم دیجیتالی تشخیص هویت وانگشت نگاری در استان رایانه ای شد.

به گزارش ایلنا،فرمانده انتظامی کردستان ظهر یکشنبه در حاشیه افتتاح سیستم دیجیتالی و فنی انگشت‌نگاری آگاهی سنندج در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه یکی از شاخص‌های پلیس آگاهی کشف علمی جرم است،  گفت: با افتتاح این مرکز، انجام عمل انگشت نگاری به صورت گذشته در استان انجام نمی‌شود و به صورت سیستمی و با دستگاه انجام می‌گیرد.

سردار محسن حسن‌خانی با بیان اینکه پلیس با بهره گیری هرچه بیشتر از تجهیزات بروز و انجام کارهای علمی از بروز ناامنی جلوگیری کرده است. تصریح کرد: این سیستم نیازی به نیرو و جوهر ندارد و مراجعین به محض گذاشتن دست روی سیستم، اثر انگشت آنها اسکن خواهد شد.

وی افزود: سیستم دیجیتالی انگشت‌نگاری در حال حاضر در شهر سنندج دایر شده است و تلاش برای راه‌اندازی آن در شهرستان‌های دیگر استان در حال انجام است.

حسن خانی در ادامه از کشف 91دستگاه خودرو و موتورسیکلت در 11 ماهه سال‌جاری خبر داد و گفت: 50 دستگاه از آمار مطرح شده خودرو بوده که به صورت علمی و با استفاده از تجهیزات بروز کشف شده است.

فرمانده انتظامی کردستان بیشترین جرائم استان را سرقت‌های متفرقه عنوان کرد و گفت: 70 درصد از جرائم سرقت کردستان توسط معتادین صورت می‌گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه پلیس ایران بهترین وضعیت کشف جرم را بین پلیس‌های جهان دارد، افزود: پلیس استان کردستان نیز در این زمینه از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است تا جایی‌که بیش از 94 درصد از سرقت‌ها و قتل‌ها در کوتاه‌ترین زمان کشف می‌شود.

 

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز