خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان:

کمبود زمین مهم‌ترین مانع توسعه کتابخانه‌ها در کردستان است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۱۹

با وجود چنین مشکلاتی در استان تلاش می‌کنیم با اجرای برنامه های کاربردی و اثرگذار نسبت به توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در میان اقشار مختلف مردم گام‌های اساسی برداریم.

ایلنا: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان گفت: کمبود زمین برای ساخت کتابخانه از مهم‌ترین موانع و مشکلات این نهاد فرهنگی در استان است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از سنندج، اسماعیل احمدی در مراسم اختتامیه پنجمین گردهمایی تخصصی کارشناسان امور کتابخانه های عمومی کشور در سنندج اظهار داشت: وضعیت جغرافیایی استان از مهم‌ترین دلایل نبود زمین برای ساخت کتابخانه است.

وی تصریح کرد: با وجود چنین مشکلاتی در استان تلاش می‌کنیم با اجرای برنامه های کاربردی و اثرگذار نسبت به توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در میان اقشار مختلف مردم گام‌های اساسی برداریم.
احمدی با اشاره به فرهنگی بودن استان کردستان،افزود: مقام معظم رهبری در سفر تاریخی خود در اردیبهشت ماه سال 1388 از کردستان به عنوان استانی فرهنگی نام بردند که این امر مسئولیت متولیان فرهنگی را بیش از پیش روشن ساخته است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با اشاره به نقش مهم کردستان در دوران جنگ تحمیلی، بیان داشت: کردستان به عنوان سرزمین مجاهدت‌های خاموش در طول دوران حیات خود مشکلات زیادی را تجربه کرده است.
وی با اشاره به وجود پنج هزار و 600 شهید انصار در استان کردستان، یادآور شد: این پیوند عمیق میان مهاجرین و انصار موجب ایجاد تربیت اسلامی خاص شد که از آن جمله می‌توان به بزرگانی چون شهید ورمقانی اشاره کرد.
احمدی در پایان سخنانش بر لزوم برگزاری همایش‌های موثر و مفید در راستای توسعه کشور تاکید کرد و گفت: امیدواریم حاصل برگزاری این گردهمایی توسعه فرهنگی کشور به ویژه استان فرهنگی کردستان باشد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان با بیان اینکه استان کردستان نیاز به تلاش بیشتر در راستای توسعه فرهنگی کتاب‌خوانی و ارتقای شاخص‌های کتابخانه ای دارد، خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم با اجرای برنامه های کاربردی به نهادینه شدن فرهنگی مطالعه در استان کمک کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز