خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آمریکا و عربستان نقش اصلی را در شبه کودتای مصر بازی کردند

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۷۱

دولت آینده و انتقالی مصر دولتی خواهد بود که بیشتر گرایش به سمت آمریکا داشته باشد و حتی ممکن است با اسرائیل هم مهربانتر باشد.

ایلنا: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت آینده و انتقالی مصر دولتی خواهد بود که بیشتر گرایش به سمت آمریکا داشته باشد و حتی ممکن است با اسرائیل هم مهربان‌تر باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، عباسعلی منصوری آرانی نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی شامگاه روز گذشته شنبه ۱۵ تیرماه سال جاری در دومین نشست خبری که در دفتر نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل برگزار شد، خلق حماسه سیاسی مردم کشورمان را در ۲۴ خرداد ماه سال جاری موجب حیرت جهانیان دانست و گفت: حضور با شکوه مردم در پای صندوق‌های رای اثرات بسیار زیادی در سطح بین الملل برجای گذاشت.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان، وجود امیدواری درچهره‌های اقشار مردم کشورمان را نشان از حلق حماسه سیاسی و انتخاب فردی اعتدال‌گرا به عنوان رئیس جمهور منتحب در داخل کشور دانست و گفت: ضمن اینکه این حماسه سیاسی ملت بزرگوار ایران باید در صحنه‌های مختلف همچنان تداوم داشته باشد، حماسه اقتصادی نیز در کنار حماسه سیاسی محقق شود.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله در حوزه انتخابیه خود به بحران پیش آمده در کشور مصر اشاره کرد و گفت: با وجود دولت انتقالی شرایط مصر روز به‌ روز بحرانی‌تر می‌شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، اوضاع کشور مصر را درحال حاضر خیلی پیچیده و بحرانی دانست و گفت: آمریکا و عربستان نقش اصلی را در انجام شبه کودتا در کشور مصر بازی کردند.

منصوری با اشاره به اینکه باید ببینیم چه اتفاقاتی در آینده مصر رخ خواهد داد، تصریح نمود: هرچند دولت مرسی اشتباهات محرزی داشت، ولی دولت آینده مصر دولتی خواهد بود که بیشتر گرایش به سمت آمریکا دارد و حتی ممکن است با اسرائیل مهربان‌تر باشد.

وی شرایط کشور مصر را به دلیل پایگاه ویژه‌ای که اخوان المسلمین در این کشور دارند بسیار بحرانی دانست و گفت: با توجه به اینکه طرفداران مرسی در مصر خیلی زیاد هستند و در طول یک سال گذشته نیز کشور مصر روی آرامش را ندیده است، بعید به نظر می‌رسد که اخوان المسلمین اجازه بدهند یک دولتی موقت در مصر سرکار بماند.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل کنار رفتن مرسی با حسنی مبارک را متفاوت دانست و گفت: به دلیل اینکه اخوان المسلمین در مصر پایگاه و جایگاه ویژه‌ای دارند و بعضآ طرفداران خیلی تندی هم دارند، دولت موقت استحکام چندانی در کشور مصر نخواهد داشت و شرایط در این کشور روز به روز بحرانی‌تر می‌شود.

منصوری به اختلاف نظرهای ایران با دولت مرسی در مواضع سوریه اشاره کرد و گفت: با همه این اختلاف‌نظر‌هایی که مرسی با ایران داشت، دولت وی بهتر از دولت انتقالی است که در حال حاضر روی کار آمده است.

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی افزود: مرسی از نظر قلبی با ایران خیلی نزدیک بود ولی با توجه به اینکه تحت فشار اخوان‌المسلمین‌های تندرو بود مجبور بود مواضعی را نسبت به ایران در پیش گیرد که به نفعش نباشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز