خبرگزاری کار ایران

شهردار آران و بیدگل:

عمده درآمدهای شهرداری آران و بیدگل ازمحل فروش زمین بوده است

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۶۶

متاسفانه شهر آران و بیدگل علیرغم داشتن واحدهای صنعتی و تولیدی متعدد هنوز منابع درآمدی‌ ارزش افزوده این واحد‌ها برای شهرداری این شهر به صورت منطقی محقق نشده است.

ایلنا: شهردار آران و بیدگل گفت: متاسفانه شهر آران و بیدگل علیرغم داشتن واحدهای صنعتی و تولیدی متعدد هنوز منابع درآمدی‌ ارزش افزوده این واحد‌ها برای شهرداری این شهر به صورت منطقی محقق نشده است.

به گزارش ایلنا از آران و بیدگل «مهدی عموزاده» شهردار آران و بیدگل عصر روز گذشته در نشست خبری که به مناسبت هفته شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سالن کنفرانس این شهرداری برگزارشده بود در گفتگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری این شهر، نسبت به کمبود منابع در آمدی ارزش افزوده واحدهای صنعتی و تولیدی بسیار زیاد در این منطقه انتقاد کرد و گفت: در حالی که بعضی از شهرهای استان اصفهان به دلیل موقعیت، جایگاه مناسب و داشتن واحدهای صنعتی از اعتبارات بسیارخوبی برخوردار هستند، متاسفانه شهر آران و بیدگل علیرغم داشتن واحدهای صنعتی متعدد هنوز منابع در آمدی‌ ارزش افزوده آن‌ها محقق نشده است.

وی با انتقاد از عدم هزینه شدن مالیات بسیار زیاد فولاد کویر آران و بیدگل در توسعه و آبادانی این شهر گفت: علیرغم پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و دیگر مسئولین هنوز درآمدهای ارزش افزوده فولاد کویر آران و بیدگل به حساب شهرستان واریز نشده است.

شهردار آران و بیدگل عمده درآمدهای شهرداری آران و بیدگل در سال‌های گذشته را از محل فروش زمین‌های تحت تملک شهرداری این شهر عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرداری آران و بیدگل دیگر زمینی برای فروش جهت منبع در آمد خود ندارد و ارزش افزوده واحدهای صنعتی این شهر به شهرداری کم بوده است در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه با تغییر کاربری اراضی جهت توسعه صنعت می‌توانیم بخشی از درآمدهای شهرداری را تامین کنیم گفت: درحال حاضر عمده درآمد شهرداری این شهر از محل عوارض نوسازی و دادن پروانه ساختمانی تامین می‌گردد.

عموزاده خلاف سازی در مناطق حاشیه‌ای شهر به صورت باغ ویلا و غیره که نیاز به خدمات شهرداری دارند و هیچگونه عوارضی به شهرداری نمی‌پردازند را از مهم‌ترین مشکلات این شهر دانست و گفت: اگر بتوانیم مجوز کاربری در اینگونه مناطق را که بالغ بر ۳۵۰ هکتار است، از جهادکشاورزی بگیریم خیلی از مشکلات شهرداری آران و بیدگل و ساکنین اینگونه مناطق حل خواهد شد.

وی منطقه یحیی آباد که یک منطقه کشاورزی و بدون راه دسترسی مناسب به شهر علیرغم نداشتن امکانات بیش از صد‌ها خانوار نیز در آن ساکن هستند را از دیگر مشکلات شهر آران و بیدگل دانست و گفت: به دلیل قوانین سخت گیرانه جهاد کشاورزی، شهرداری این شهر هنوز نتوانسته در این منطقه جلو خلاف سازی را بگیرد.

وی فعالیت‌های عمرانی در مناطق دوگانه شهرداری آران و بیدگل را مطلوب دانست و گفت: حضور شهردار مرکزی به صورت مداوم در روزهای چهارشنبه و شنبه هر هفته به منظور پاسخگویی به مشکلات شهروندان و تفویض اختیار به مدیران این نواحی باعث شده تا درآمدهای هریک از مناطق در خود آن منطقه برای کارهای عمرانی هزینه شود.

شهردار آران و بیدگل حجم کارهای عمرانی در منطقه یک شهرداری آران و بیدگل به دلیل وسعت و درآمد بیشتر نسبت به ناحیه دو این شهرداری را بسیار بالا دانست و گفت: هریک از منابع درآمدی نواحی دوگانه که بیشتر بوده به‌‌‌ همان اندازه فعالیت‌های عمرانی نیز در آن نواحی بیشتر انجام شده است.

شهردار آران و بیدگل پرداخت حقوق ماهیانه، خدمات آتش نشانی، نظافت و آسفالت معابر را از محل درآمدهای شهرداری مرکزی این شهر عنوان نمود و گفت: اجرای کارهای عمرانی در مناطق دوگانه شهرداری این شهر به نسبت درآمدهایی است که این نواحی دارند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل نسبت به قضاوت‌های بی‌اساس عده‌ای که می‌گویند شهرداری آران و بیدگل در اجرای فعالیت‌های عمرانی در نواحی دوگانه شهرداری این شهر تبعض قائل شده است، گفت: متاسفانه عده‌ای از وضعیت شهرداری اطلاع ندارند و بدون تجزیه و تحلیل خیلی راحت قضاوت‌های غیر مستند می‌کنند، لذا اگر به اتفاق اصحاب رسانه یک بازدید میدانی در سطح شهر آران و بیدگل داشته باشیم، مشاهده خواهید نمود که این شایعات قضاوت‌های غیر منطقی است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز