خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان آران و بیدگل درگفتگو با ایلنا:

در صورت حمله امریکا به سوریه بحران منطقه‌ای ایجاد خواهدشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۹۰

به دلیل اینکه حزب الله لبنان و سوریه مجهز به موشک‌های دوربر و ضدناوی هستند که می‌توانند برای امریکا خطرآفرین باشند، امریکا باید بداند اگر به سوریه حمله کند بحران منطقه ای را ایجاد خواهد کرد که غیرقابل کنترل خواهد بود.

ایلنا: فرماندار آران و بیدگل گفت: به دلیل اینکه حزب الله لبنان و خود کشور سوریه مجهز به موشکهای دوربر و ضدناوی که می‌توانند برای امریکا خطر آفرین باشند، لذا امریکا باید بداند اگر به سوریه حمله کند بحران منطقه‌ای را ایجاد خواهد کرد که غیرقابل کنترل خواهد بود و خودش را در باتلاق گرفتار خواهد کرد.

«روح الله سلگی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل، با اعلام این مطلب، ضمن هشدار به کشور امریکا نسبت به حمله احتمالی این کشور به سوریه و اینکه موضع ایران حمایت از ملت‌های دنیا است. گفت: حمله امریکا به سوریه اول دودش به چشم خود امریکا می‌رود و امریکا باید بداند که هم حزب الله لبنان و هم سوریه مجهز به موشکهای دور بر و ضد ناوی هستند که می‌توانند برای امریکا خطر آفرین باشنند و مناقشه را ممکن است خدای ناکرده درسطح گسترده تری دنبال کند.

فرماندار آران و بیدگل دلیل اصلی نقشه حمله امریکا به کشور سوریه را ایجاد وقفه در پیروزی‌های ارتش سوریه طی روزهای گذشته در مقابل مخالفین عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ارتش سوریه طی روز‌های اخیر و شش ماه گذشته برمدار و محور پیروزی‌ها بوده است امریکا می‌خواهد با جنگ رسانه‌ای وقفه‌ای دراین روند ایجاد کند.

وی با بیان اینکه موضع دفاعی دولت سوریه هیچ موقع استفاده از سلاح‌های شیمیایی نبوده است، گفت: شواهد نشان می‌دهد که سلاحهای شیمیایی به دست آمده درانبار تکریتی‌ها تولید کشور عربستان بوده است.

سلگی، اتهام غرب مبنی بر استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی را یک جنگ رسانه‌ای و دیپلماتیک دانست و گفت: امریکا با این اقدام می‌خواهد موضع دولت سوریه را به موضع انفعال تبدیل کند تا روند پیروزی‌ها ی ارتش سوریه را کند و مردم سوریه را دچار یاس کند تا بتوانند مشکلاتی را برای منطقه ایجاد کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز