خبرگزاری کار ایران

قوانین آموزنده‌ای که روس‌ها تصویب می‌کنند

فرزندان مقامات پس از پایان تحصیلات باید به کشور بازگردند

کد خبر : ۳۲۱۳۲

اگر شما وطنتان رو دوست داشته باشید، باید همین جا به دانشگاه بروید، ما حتی در استان‌ها هم دانشگاه‌های فوق‌العاده‌ای داریم.

درحالی که پارلمان روسیه آماده می‌شود تا مقامات دولتی را از داشتن دارایی در خارج از کشور منع کند، عده‌ای از اعضای پارلمان پیشنهاد کرده‌اند که فرزندان مقامات مجبور شوند پس از پایان تحصیلات خود به کشور بازگردند.

به گزارش ایلنا، پایگاه خبری «تابناک» به نقل از راشاتودی این مطلب را نقل کرده است، ویاچسلاو لیساکوف از حزب اکثریت یعنی «روسیه متحد» در یک مصاحبه از فرزندان مقامات خواسته که پس از پایان تحصیلات خود در خارج از روسیه به جای لانه گزیدن در خارج، به کشور بازگردند.

وی در توضیح پیشنهاد خود گفت: هدف این طرح مجبور کردن همه مقامات روسیه در هر سطحی برای بازگرداندن فرزندانشان پس از تحصیل در خارج از کشور، به روسیه است تا بفهمند که در کشورشان واقعا چه می‌گذرد.

والری تراپزنیکوف یکی دیگر از اعضای حزب در حمایت از این پیشنهاد گفته است: «اگر شما وطنتان رو دوست داشته باشید، باید همین جا به دانشگاه بروید، ما حتی در استان‌ها هم دانشگاه‌های فوق‌العاده‌ای داریم».

این پیشنهادهادر حالی مطرح می‌شود که مجلس سفلای روسیه در حال بررسی قانونی است که بر اساس آن، مقامات دولتی و خانواده آنها از داشتن دارایی از املاک گرفته تا حساب بانکی و سهام در خارج از کشور منع خواهند شد. این قانون اولین مرحله از مراحل سه‌گانه تصویب خود را گذرانده است و رییس‌جمهور روسیه نیز بر ضرورت وجود چنین قوانینی را تاکید دارد.

در جریان بحث‌های داغ در مورد قانون ممنوعیت فرزندخواندگی روس‌ها توسط والدین آمریکایی در دومای روسیه، یک وبلاگ‌نویس مشهور ضدفساد به نام الکسی ناوالنی، سرگئی ژلزنیاک - جانشین رئیس دوما - را به فرستادن فرزند خود به خارج برای تحصیل و بی‌صداقتی متهم کرد. اما آقای نماینده هم استدلال کرد که انتخاب سوئیس و انگلیس برای تحصیل انتخاب دخترانش بوده و هزینه تحصیل آنها نیز از ثروت مشروع وی پرداخت می‌شود و این که فرزندانش پس از پایان تحصیلات به روسیه برمی‌گردند تا افراد مفیدی برای کشور باشند!

نکته جالب این است که قانون منع داشتن دارایی توسط مقامات روس در خارج از روسیه با 437 رای مثبت و بدون هیچ مخالفی از مرحله اول تصویب گذشته است و بر اساس آن طیف گسترده‌ای از مقامات روس، همسر و فرزندان انها که زیر سن مشخصی هستند از داشتن دارایی در خارج از روسیه منع می‌شوند.

متخلفین از این قانون به جریمه مالی از پنج تا ده میلیون روبل (160 تا 320 هزار دلار) و حبس تا پنج سال محکوم خواهند شد. همه مقامات باید تا اول ژوئن 2013 یعنی کمتر از 6 ماه دیگر از شر چنین دارایی‌هایی خلاص شوند و در صورتی که فردی در آینده در خارج از کشور، مالی را به ارث ببرد یک سال وقت خواهد داشت آن را بفروشد و یا به دیگری واگذار کند. به علاوه کسانی که از خدمت دولت خارج می‌شوند تا سه سال بعد حق داشتن دارایی در خارج از کشور را نخواهند داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز