خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت کار:

مشکل کودکان کار با سخنرانی حل نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۵۷۹

واژه کودکان کار واژه جدیدی نیست و این معضل اجتماعی سال‌های بسیاری است که گریبان جوامع مختلف را گرفته است.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به اهمیت مشکلات کودکان کار و خیابان گفت: مشکلات این کودکان باسخنرانی برطرف نمی شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، ‌کارورفاه اجتماعی، «روزبه کردونی» در همایش آسیب‌های اجتماعی کودکان کار و خیابان که با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز، مدیر کل بهزیستی استان البرز، مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز و مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: واژه کودکان کار واژه جدیدی نیست و این معضل اجتماعی سال‌های بسیاری است که گریبان جوامع مختلف را گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۶۰ میلیون کودک کار در دنیا وجود دارد که این تعداد بیش از ۱۰ درصد کودکان دنیا را به خود اختصاص داده است.

این مسئول با اشاره به نام گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: در سالی که به نام مدیریت جهادی مزین شده است، مشکلات و معضلات مختلف به ویژه آسیب‌های اجتماعی چون کودکان کار و خیابانی با سخنرانی کردن و عدم اجرای برنامه‌های علمی و کارشناسی برطرف نمی‌شود.

وی در عین حال گفت: با تاکید شخص وزیر در حال حاضر وزارت تعاون، ‌کارورفاه اجتماعی در این حوزه برنامه‌های عملیاتی متعددی در دست اجرا دارد.

کردونی تاکید کرد: باید واقعیت‌های اجتماعی به طور دقیق رصد و شناسایی شود و خوشبختانه دولت تدبیر و امید و وزارت تعاون به این موضوعات نگاه علمی و عملیاتی دارد.

وی با اشاره به این که طبق مصوبه دومین شورای ساماندهی کودکان خیابانی، دو کارگروه تخصصی برای تدوین بسته سیاستی در خصوص کودکان کار و خیابان ارائه شده است تأکید کرد: همچنین در آیین نامه فعلی شورای ساماندهی نیز بازنگری شد.

کردونی در ادامه به ظرفیت تشکل‌های مدنی و مردم نهاد در ساماندهی معضلات و کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد وگفت: ریشه‌کن کردن آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی امکان پذیر نیست ولی می‌توان با بهره گیری از ظرفیت‌های مختلف موجود در جامعه به سمت کنترل آسیب‌ها و کاهش دامنه اثرگذاری و تمرکز بر پیشگیری از آنها پرداخت.

وی بر همکاری دانشگاهیان، متخصصان وکارشناسان حوزه اجتماعی در خصوص مسائل کودکان کار تأکید کرد و افزود: در همه فعالیت‌ها نیازمند این مشارکت و همیاری هستیم و ازآن استقبال می‌کنیم.

مدیر کل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: آسیب‌های اجتماعی از جمله معضل کودکان کار و خیابان یک‌شبه و با برگزاری سمینار و همایش حل نمی‌شود، لذا باید با برنامه‌ریزی آگاهانه‌، تلاش‌، همکاری و صبر راه کاهش اثرات مخرب آن را پیش بگیریم. لازم به ذکراست مدیرکل دفتر امور آسیب های اجتماعی همراه با نمایندگان نهادهای مدنی از منطقه ملک آباد کرج نیز بازدید و با فعالان مدنی در این منطقه دیدار و گفت و گو کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز