خبرگزاری کار ایران

رئیس صنف کارگران ساختمانی استان مرکزی تاکید کرد:

لزوم برخورد قاطع با سوء‌استفاده کنندگان از سهمیه بیمه کارگران ساختمانی

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۹۹۵

چکیده: ‌ تامین اجتماعی باید برای جلوگیری از سوء استفاده افرادی که کارگر ساختمانی نیستند ولی از سهمیه بیمه کارگران ساختمانی استفاده می‌کنند چاره‌ای بیاندیشد. / متخلفان باید به علت سوء استفاده از قانون جریمه شوند اما هیچ جریمه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان مرکزی خواستار جریمه سنگین متخلفان و سوء استفاده کنندگان از سهمیه بیمه کارگران ساختمانی شد.

«علی غیاثی» در این باره به ایلنا گفت: تامین اجتماعی باید برای جلوگیری از سوء‌استفاده افرادی که کارگر ساختمانی نیستند ولی از سهمیه بیمه کارگران ساختمانی استفاده می‌کنند چاره‌ای بیاندیشد.

وی با تاکید بر لزوم برخورد قاطع تامین اجتماعی با متخلفان بیمه‌ای ادامه داد: متخلفان باید به علت سوء استفاده از قانون جریمه شوند اما هیچ جریمه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود.

این فعال صنفی افزود: افرادی که چندین سال به صورت غیر قانونی از سهمیه بیمه کارگران ساختمانی استفاده می‌کنند بعد از شناسایی از سیستم تامین اجتماعی حذف می‌شوند اما متاسفانه با روش‌های دیگری از این سهمیه استفاده کرده و خود را مجددا بیمه می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: در صورتی که فنی و حرفه‌ای پیش از صدور کارت مهارت در رشته‌های ساختمانی از انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استعلام کند محل سوء استفاده از سهمیه بیمه کارگران ساختمانی به صورت اصولی بسته می‌شود.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان مرکزی در پایان اظهار داشت: در صورت همکاری فنی و حرفه‌ای با انجمن‌های صنفی، فرد متخلف هنگام لو رفتن برای تامین اجتماعی ادعا نمی‌کند که اگر کارگر ساختمانی نیست چرا کارت مهارت فنی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز