خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه کارگر:

دولت توان پذیرش مسئولیت جامعه ۳۹ میلیون نفری بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی را ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۹۹۹

چکیده: جامعه بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی برابر آخرین آمار از مرز ۳۹ میلیون نفر گذشته است با این حال صحبت از واگذاری مسئولیت درمان این قشر عظیم اجتماع به معاونت درمان وزارت بهداشت می‌شود که در کارنامه خود تجربه خدمت رسانی به ۱۰ میلیون مراجعه کننده را هم ندارند.

رئیس فراکسون کارگری مجلس در جمع کارگران معترض به واگذاری بخش درمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت گقت: این واگذاری در حکم اعطای امتیاز کاپیتلاسیون به «روپوش سفیدپوشان» است.

«علیرضا محجوب» در اجتماع امروز کارگران در مقابل مجلس گفت: به نظر می‌رسد که طراحان و حامیان این انتقال غیر قانونی وضعیت نامناسب مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی در سال ۶۵(زمانی که این مراکز در اختیار وزارت بهداشت قرار داشتند) را فراموش کرده‌اند.

دبیر کل خانه کارگر افزود: جامعه بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی برابر آخرین آمار از مرز ۳۹ میلیون نفر گذشته است با این حال صحبت از واگذاری مسئولیت درمان این قشر عظیم اجتماع به معاونت درمان وزارت بهداشت می‌شود که در کارنامه خود تجربه خدمت رسانی به ۱۰ میلیون مراجعه کننده را هم ندارند.

به گفته این عضو کمسیون اجتماعی مجلس، با وجود غیر قانونی بودن و حتی غیر عقلانی بودن جداسازی مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی، در حال حاضر تعداد گسترده‌ای از مسئولان دارای سابقه پزشکی از اجرای این طرح حمایت کرده‌اند.

محجوب بابیان اینکه اعتراض به قانون ناکارآمد، بخش جدانشدنی از حقوق صنفی و اجتماعی است، یادآور شد: زمانی که سازمان تامین اجتماعی در دهه ۶۰ به صورت قانونی مسئولیت مراکز درمانی خود را بازپس گرفت، در این مراکز حتی سرپیچ و لامپی برای روشنایی وجود نداشت.

فراکسیون کارگری اعتراض کارگران را پی‌گیری می‌کند

«سید حسین نقوی» نماینده مردم پاکدشت و ورامین نیز با حضور در جمع کارگران معترض، با تاکید بر غیر قانونی بودن واگذاری مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت، گفت: این مراکز از محل پرداخت حق بیمه کارگران بیمه شده تاسیس شده‌ است و کارگران بیمه شده حق دارند اعتراض قانونی خود را پی‌گیری کنند.

این عضو فراکسیون کارگری مجلس افزود: فراکسیون کارگری مجلس به عنوان یکی از فراکسیون‌های فعال سعی خواهد کرد تا با انتقال خواسته‌های کارگران به مجلس از حقوق خواسته‌های آن‌ها دفاع کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز